Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Resefiasko...

Av Julia - 7 december 2010 11:43


  


...man ska inte bo på vischan på vintern, så enkelt är det. Min elrullstol vägrade forcera snömassorna och min vanliga inne rullstol fungerade än mindre, den fungerar knappt på snöfritt underlag ens. Vi fick ge upp tanken på läkarbesöket. 


Måste fixas genast 1:

Jag försökte kontakta resegarantin för att avbeställa resan, men det var "många som ringer just nu, var vänlig och försök senare" svar bara. Så maken fixade det med chauffören när han ringde för att han inte hittade hit. Återresan var det inga problem med att avboka via datorn.


Måste fixas genast 2:

Jag ringde vårdcentralen och berättade mitt dilemma och bad om att min doktor skulle ringa upp mig.

Vilket hon gjorde, hon är toppen!!! Vi talades vid om mina prover, som var utmärkta som vanligt. Jag får dock behålla mina piller, vilket var en bra idé.

Hon bytte ut min receptbelagda smärtstillande mot en annan sort. Det bad jag henne om.

Hon hade velat kolla mitt blodtryck, men det får vara till våren. Jag mår ju bra och det är skönt att få det bekräftad även via telefon.


Måste fixas idag:

Eftersom vi inte kom iväg, så måste maken ta omvägen via biblioteket hem idag.

Han hade ju inte handlat nåt varken i fredags eller igår, Vi skulle ju handla också idag, som inte blev av. Så nu går vår brödmaskin ock fixar mina frukostmackor för resten av veckan. Jag ska själv lyfta ur det färdiga brödet för första gången sen jag blev sjuk, hoppas att jag inte bränner mig. Maken har hittills fixat det, men nu vill jag prova själv.

Jag kommer att sakna mina salta pinnar och frukt resen av veckan, men det kan inte hjälpas. Maken kommer med påfyllning på fredag!


   /Julia


PS

Jodå... jag brände mig liiite, så maken får fortsätta att plocka ur det färdiga brödet DS

 
 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

7 december 2010 17:53

Otur med vädret, vilket man i och för sig inte kan göra så mycket åt. (Mer än att reta sig på det.
:( ) Vilken trevlig doktor matte har! Känns skönt att bli så bra omhändertagen. Hoppas dagarna går fort till fredag, så att det inte blir någon allvarlig fruktabstinens. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

7 december 2010 18:31

Mattes "tant" doktor är jätte bra. Det blir lite jobbigt utan frukt, men matte får nöja sig med grönsaker.

 
Aamor

Aamor

7 december 2010 18:18

Så typiskt när man måste iväg så ställer vädret till det så! Det är inte så lätt att ta sig igenom snö med rullstol, nästan stört omöjligt.

Kramizar & Mjauisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

7 december 2010 18:29

Det var omöjligt, vi försökte men gav upp snabbt.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 december 2010 20:44

Vad trist när det inte går som man tänkt. Skönt att du har en bra läkare i alla fall. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards