Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Julia - 3 december 2010 08:15


  


...jag trodde knappt mina ögon då termometern visar bara -0,1 grader utanför. Det känns innomhus också. Det har varit rätt svalt inne, men inatt var det för mycket med den extra filten i sängen. 


Äntligen är det fredag igen, lika trevligt varje vecka. En mysig helg väntar oss. Maken har med sig en utlovad överaskning.

Jag tror att jag vet vad det är. 

  

Boxen med Agatha Christie's Miss Marple som vi beställde för ett tag sedan.


Vi har underhållningen klar om vädret inte blir så bra. Det är mysigt att sitta och se en bra deckare på vintern. Jag har sagt det många gånger att vi älskar engelska deckare och deckarserier. Vi har massor att välja på, men när nån gammal goding kommer på rea, så kan vi inte låta bli att köpa den.


Vad kostar en biobiljett idag? Vi har ingen aning om det, vi väntar tills DVDn dyker upp till de filmer vi vill se. Då kan vi se den i lugn och ro hemma och gärna flera gånger. Man missar ganska mycket första gången. Små, men viktiga och roliga detaljer vi upptäcker när vi ser om filmerna.


Jag är ju rätt låst med att vara inne den här årstiden på grund av både kylan och snön. Det är inte kul att försöka ta sig fram på dåligt plogade vägar. Här på vischan är det än sämre med plogningen än i stan. 

Då är det roligt med en bra film att titta på. Vi har en ganska stor filmbibliotek nu. Där finns mycket att välja på. Allt från tecknade filmer till deckare och drama.


Men nu är det hög tid för att få i mig lite frukost. Idag blir det precis som vanligt, thé och rostad bröd, det är bara pålägget som växlar efter humör, idag är jag nog sugen på mjukost med rökta räkor. Denna mjukost hittade vi tidigt i höstas och blev snabbt en av mina favoriter. Mums!


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards