Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Julia - 23 december 2010 14:45


  

En viktig önskan av Smulan och Amanda i ett

 brev till tomten varje år

  


Nosbuffar till alla våra vänner   /Smula & Amanda

Av Julia - 23 december 2010 07:45


  


...tänk att det är julafton i morgon. Den dagen har många barn, stora som små vänta och längtat efter. 

Jag är lite trött, men har sovit gott hela natten utan att behöva gå upp och ta värktablett. Skönt att få sova utan att vakna av att ha ont. Lite ont har jag, men inte så farligt. Jag ska försöka att klara morgonen utan extra tablett.


Det är kallt, termometern visar -6,9 grader. Jag vaknade i vanlig tid strax före 7. Har gjort mina liggande övningar, relativt smärtfritt. Jag ska inte göra nåt ansträngande idag heller. Jag vill inte ha ont imorrn och jag vill undvika mina starka tabletter. Jag vill vara pigg när maken kommer idag.


Jag har funderat på att tjuvstarta skinkan. Men det får jag se om jag klarar. Den är tung att hantera med bara en hand. Men om jag kan börja koket nån timme innan maken kommer, är den ju klar tidigare. Han har jobbat hela dagen och det kan vara roligt för oss att slippa vara tvungna att vara vakna så länge. Jag ska i vilket fall ta fram den vid 3-4 snåret så den får rumstemperatur innan tillagning. Jag får se hur och om jag orkar. Jag är ju envis som bara den, så den kokar nog när maken dyker upp.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards