Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Julia - 1 december 2010 14:45


  


...jag har haft en händelserik förmiddag. Min "sticktant" distriktssköterskan Syster Birgitta var på besök och tog blodprover. Det gör hon två gånger om året, veckan innan jag ska göra mina läkarbesök. Det är så trevligt att hon kommer till mig och tar proverna och jag slipper att ta mig till vårdcentralen, det klarar jag inte själv och så här behöver maken inte ta ledigt. Det får han göra nästa vecka då jag ska dit på tisdag och träffa doktorn. Hoppas att hon fortfarande tycker att jag mår bra efter omständigheterna. Jag känner mig rätt OK oftast.


Det gick jättebra som vanligt, konstigt nog sa de på sjukhuset när jag låg inne för så länge sedan att jag var svårstucken, men det tycker absolut inte Syster Birgitta. Hon har aldrig behövt sticka mer än en gång och inte får jag blåmärken efteråt heller.

Annat var det på sjukhuset, där stack de flera gånger utan att hitta rätt och till slut tog de provet ur handloven. Det gjorde sk*tont och lämnade stora blåmärken när de var klara.


Amanda som älskar alla gosade lite med henne och när hon skulle gå ville Amanda kela mera. Jag såg till min förvåning att hon hade svans som en flaskborste modell större, men strök sig mot Birgitta ändå. Då kom vi på att Birgitta har hundar och det var skällisdoften Amanda reagerade på.

Sedan när Birgitta har gått kom Smulan och rynkade näsan åt Amanda och började tvätta henne grundligt! Efter en del suck, stånk och stön luktade hon som hon skulle igen, enligt Smulan.


Nu ska jag ta det lugnt. Kanske äta lite lunch. Vad det blir får jag se när jag kollar vad som finns i kylen. Svälta kommer jag definitivt inte göra. Det finns massor med mat, men jag vet inte riktigt vad jag är sugen på.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards