Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Julia - 7 december 2010 11:43


  


...man ska inte bo på vischan på vintern, så enkelt är det. Min elrullstol vägrade forcera snömassorna och min vanliga inne rullstol fungerade än mindre, den fungerar knappt på snöfritt underlag ens. Vi fick ge upp tanken på läkarbesöket. 


Måste fixas genast 1:

Jag försökte kontakta resegarantin för att avbeställa resan, men det var "många som ringer just nu, var vänlig och försök senare" svar bara. Så maken fixade det med chauffören när han ringde för att han inte hittade hit. Återresan var det inga problem med att avboka via datorn.


Måste fixas genast 2:

Jag ringde vårdcentralen och berättade mitt dilemma och bad om att min doktor skulle ringa upp mig.

Vilket hon gjorde, hon är toppen!!! Vi talades vid om mina prover, som var utmärkta som vanligt. Jag får dock behålla mina piller, vilket var en bra idé.

Hon bytte ut min receptbelagda smärtstillande mot en annan sort. Det bad jag henne om.

Hon hade velat kolla mitt blodtryck, men det får vara till våren. Jag mår ju bra och det är skönt att få det bekräftad även via telefon.


Måste fixas idag:

Eftersom vi inte kom iväg, så måste maken ta omvägen via biblioteket hem idag.

Han hade ju inte handlat nåt varken i fredags eller igår, Vi skulle ju handla också idag, som inte blev av. Så nu går vår brödmaskin ock fixar mina frukostmackor för resten av veckan. Jag ska själv lyfta ur det färdiga brödet för första gången sen jag blev sjuk, hoppas att jag inte bränner mig. Maken har hittills fixat det, men nu vill jag prova själv.

Jag kommer att sakna mina salta pinnar och frukt resen av veckan, men det kan inte hjälpas. Maken kommer med påfyllning på fredag!


   /Julia


PS

Jodå... jag brände mig liiite, så maken får fortsätta att plocka ur det färdiga brödet DS

Av Julia - 7 december 2010 08:45


 


...en liten snabbis innan läkarbesöket. maken kom som vanligt igår, han ska göra mig sällskap till "tant doktorn"  ... hon är en kvinna på runt 35 som är jätte duktig. Bortsett från det två första besöken har jag haft henne hela tiden. Skönt att slippa dra allt från början, hon känner mig och jag trivs jättebra med henne.


Nu ska vi äta frukost och sedan ta tag i det praktiska och samla ihop allt vi ska ha med oss till bland annat biblioteket. Jag återkommer på eftermiddan hur allt gick.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards