Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 24 december 2010

Av Julia - 24 december 2010 09:00


  


...äntligen säger säkert många barn idag, deras väntan på eftermiddag och julklappar lär bli lång. Kommer aldrig tomten    nån gång??? Den frågan får säkert många föräldrar.


Hos oss har det inte varit så märkvärdigt med julafton sedan våra föräldrar inte finns i livet längre.

Det är en ganska vanlig dag, fast med god mat och en eller annan "måste" film fram till Kalle beroende på humör. Vi brukar se dessa två filmer under julhelgen nästan varje år, 

Två Svenska klassiker (?). 

  

En kär gammal film om lite kaos i familjen juletid

och

  

en annan Oscars belönad klassiker som SVT brukar visa också.


Jag vet inte vilken vi ska titta på än, maken sover fortfarande på sin söta öra.


Jag var duktig igår ock skinkan var nästan färdig när han kom. Han var förvånad över att jag kunde koka den själv. Det var lite trixigt, skinkan vägde drygt 4 kg, men det gick bra. Jag lyckades skölja av den råa skinkan, få den i kastrullen (modell jättestor) och få det på spisen. Kokvattnet öste jag i efteråt med hjälp an en tillbringare.

Skummade av den när den hade kokat upp, sen är de ju bara att låta den vara tills termometern visade 70 grader inne i skinkan. Den visade 65 grader när maken kom. Det var en av mina "presenter" till honom, vi behövde inte vara uppe till klockan  mitt i natten bara på grund av julskinkan. 

Vi kom i säng som på en helt vanlig kväll, efter världen godaste macka med varm nykokt skinka på mums

Grilljeringen fick anstå till idag. Så det ska vi fixa lite senare på förmiddan.

Men allra först, frukost för två. Jag hör att maken rör på sig i sovrummet, så han kommer nog strax.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards