Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Hej vänner...

Av Julia - 21 maj 2011 16:30




...vi är hemma igen efter nya äventyr i köpcentret. Oj så trött jag blir, men det är det värt!

Vi köpte allt nästan som jag ville och behövde.

Första stoppet var på Granngåden för att köpa en stor påse mat till Smulan och Amanda.

De hade inte RC's +12, men jag slog en signal till vettisen, vilken tur att hon är en god vän och frågade om råd. Hon känner ju katterna sen dom var små och hon sa att det var OK med RC's Indoor 27 till dem.

Så det blev en säck på 10 kg.


Jag kände på mig att det var en bra idé att hämta en kundvagn från mataffären från början så maken slapp bära den runt i andra affärer.


Sedan gick vi till Rusta och kikade runt. Jag var lite besviken på röran bland varorna, men en söt dörrmatta fick följa med lite godis därifrån.

Undrar hur länge den får ligga still om vi inte spikar fast den  .


   Efter det bar det av till vår vanliga mataffär.

Där hittade maken skatter i DVD hyllan

Han hittade M.A.S.H

5 säsonger blev inköpta, säsong 3 fattas plus de som kom efter sjätte säsongen. Dem får vi leta efter på annat håll. Priset var jättebra. 99:- per säsong. Fullt överkomligt!


Så nu har vi underhållning många helger. Varje säsong ger ca 10 timmars underhållning. Vi minns när serien gick på TV. Vi såg nog alla avsnitten då. Det ska verkligen bli roligt att återknyta bekantskapen med alla på fältsjukhuset!


Maken har petat in den första DVDn med bland annat pilotavsnittet. Lika bra att luta sig tillbaka och minnas tillbaka och bli nostalgisk !


 /Julia    

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 maj 2011 17:43

Här har matte o husse varit ute o brummat på sina motorcyklar mest hela dagen. Dom kom hem nu för nån timme sen = Tjoho = BUSA !!!
Det var ju verkligen en bra stund sedan mash gick på TV :) Ha det så trevligt på nostalgitrippen :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Nea theCat

Nea theCat

21 maj 2011 18:15

När det gäller RC har man ju inte råd att köpa mindre säckar än 10 kg. De mindre förpackningarna är ju så hiskeligt dyra när det kommer till kilopriset. :(

Jag brukar se M.A.S.H varje vardagskväll på TV4+. Tillhör min kvällsrutin. :) Härlig serie, minns den från när jag var liten också.

Kram

http://www.neathecat.se

Julia

21 maj 2011 20:31

Jag håller helt med dig! En 400 grams påse RC kostade 69:- och vem 17 har råd med det om man har flera katter???

 
Aamor

Aamor

21 maj 2011 18:28

Vilken söt matta, den passar verkligen hos er.
Matte gillade också M.A.S.H, ni kommer säkert att hitta de andra säsongerna senare.
Ha en mysig kväll!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gunilla

21 maj 2011 18:56

Jo du den Rusta mattan är så söt,jag hade tänkt köpa den till i julas men blev lite snål, den finns kvar än så jag ska nog ta den i alla fal. Jo det med röraigt i butiken kan jag inte säga att vi har,det byggs ju om stup i kvarten på ett sådant ställe för att nya sortiment på varor rör sig hela tiden o vill in. Vi har fått det jätte bra nu, folk tycker att de hittar saker mer o mer och det är ju alltid kul att få lite beröm. :)
När det gäller Rustas godis tycker jag att det borde ju vara mer små förpackningar av det mesta.
Ha nu en bra dag,det blir nog billigare att köpa katt foder på granngården än i matffären,fast då måste man ha gått om plats hemma för säckarna.
Kram,Gunilla.

Är du aldrig inne på fejjan och chatten nu,ser dig där aldrig, eller så går vi om varandra?

Julia

21 maj 2011 20:29

Royal Canin's foder finns inte i "vanliga" affärer, bara i special handeln, som Granngården och zooaffärer.
Jag orkar inte med chatten på fejjan. Den fungerar så dåigt, så jag är knappt där alls. Skriver hellre meddelanden :) Annars spelar jag mina spel (3) varje dag.

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

21 maj 2011 22:24

Vilka kap! Dörrmattan är ju helt underbar, vill ha! Mash likaså, både särbon och jag följde den när den gick och och det är alltid lika kul när man råkar zappa in på något reprisavsnitt på TV4+ och får se Hawkeye och hans kollega driva med de andra på campen :D
Frasse äter också Royal Canin torrfoder, det heter RC Urinary S/O Moderate Calorie. Bra mot urinsten och övervikt och han gillar det :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards