Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Godmorgon soliga tisdag...

Av Julia - 16 november 2010 08:22


  


...det är kyligare än det har varit +2,1 visar termometern. Solen skiner och det ser ut att bli en fin dag.


Jag hade svårt att somna igår kväll. Det gjorde inte så mycket, jag låg och lyssnade på bok i sällskap med Smulan och Amanda. Det är mysigt att ha Smulan liggande på min mage och Amanda under täcket tätt intill. Snart nog gick de och la sig i sin vanliga hög bredvid. Deras spinnande hördes, trots att jag lyssnade på boken, finns det bättre "musik" att somna till? Absolut inte.


Småfåglarna kvittrar intensivt denna morgon, de är också glada över det fina vädret, Smulan sitter i gavel fönstret och tittar på dem. Amanda kom nyss in från rastgården och solen känns i hennes mörkare fläckar. Hon är varm på dem.


Nu är det hög tid för frukost. Björn Skifs får stå för underhållningen. Han är gäst i Gomorron. Det är den artist som jag har gillat och njutit av i över 40 år.

Första gången var det 1969 han besökte vår skola och sjöng med sitt poppband Slam Creepers efter en "operation dagsverke", där vi jobbade en vanlig skoldag och samlade in pengar, för vad minns jag inte.


   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

16 november 2010 17:35

Med sån´t mys när man inte kan sova så gör det inte så mycket om det tar en stund innan John Blund kommer! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

16 november 2010 17:56

Matte gillar också en spinnande katt när det är dags och sova men jag blev faktiskt lite stött när hon sa så och undrade om en småsnarkande hund inte går lika och det gör det, skönt!
Koltrastarna sjöng nästan vårsång här i morse men det har varit ruggigt och grått.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

16 november 2010 18:23

Smulan snarkar också ibland när hon sover djupt *fniss*

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

17 november 2010 07:46

Härligt med en solvarm päls! Då hade ni nog väldans mycket trevligare väder än här, för det var gråregnigt. Mysigt att både kunna titta och lyssna på fjäderkotletterna. Och vi tror att er matte tyckte det var minst lika härligt att lyssna på ert god natt-spinn! Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

17 november 2010 08:25

Det är det bästa musik som finns, tycker hon och husse med när han sover hos oss.

 
Max & Måms

Max & Måms

17 november 2010 20:46

Vi håller med de andra!
Kurr och spinn är den bästa av alla musiksorter!

http://sorpingskatterna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards