Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Julia - 3 november 2010 16:00


  


...pust, nu är det klart äntligen. Maken ska få min gamla laptop och nu är den fixad till hans önskemål.

Uppdaterad med de böcker som saknades och genvägar till hans favorit sidor, typ tidningar som jag vet att han vill läsa.

Han använder knappt vår stationära gamla burk därhemma. Den är urgammal (från mitten av 90-talet), så nu ska han ta min gamla (som är ca 2½ år gammal), hoppas att han kommer att använda den flitigare.


Jag har busat lite och lagt bloggen som startsida, så nu ska han väl läsa den när han slipper leta  .

Resten av sidorna kommer jag att fixa till i helgen, då han får berätta vilka sidor han mer vill kunna komma åt snabbt. 

Detta tog mig flera timmar men nu är det klart, så här långt i alla fall. Resten får vänta till lördag.


Under tiden jag pulade med datorn lyssnade jag till    jag tycker om denna bok och det är säkert tredje eller fjärde gången jag lyssnar till den. Det brukar ta flera dagar, för den är 21 timmar lång, så jag får ta den i mindre portioner.


Böckerna vi lånade på biblioteket har vi lyssnat på och skulle behöva bytas, men det blir inte denna helg, kanske nästa. Vi får se.

Hoppas att maken tittar på mobilen på vägen hem från jobbet och ser mitt sms, för han har ett paket att hämta. Det är lite nya kläder till honom att ha här på landet, swettisbyxor bland annat. Då kan han hämta dem idag och ta med sig imorrn.


Nu när vi har ändrat tillbaka klockan är det verkligen höst. Klockan är bara 4 och det mörknar redan. Trist. Dessutom har det regnat hela dan.


Smulan och Amanda har sovit hela dagen. De har knappt rört på sig alls. Vilket betyder BUS när kvällen kommer. Då är det dags att rasa och leka lagom till jag ska gå i säng. De brukar vara sjövilda då.

Jaga varandra, släpa på leksaker som jag ska kasta och klättra högt och lågt.

Kul har dom och jag med, fast jag brukar tröttna snabbare än dom. Äsch det gör inget, när jag väl ligger så brukar även dom komma till ro.


   /Julia

Av Julia - 3 november 2010 07:45


  


...det regnar. Började redan igår kväll, ett stilla porlande regn sånt som man blir mycket blöt av.

Tänk så fort dagarna går, det är redan onsdag. En av mina favoritdagar, halva veckan har gått och det är helg i sikte. Vår helg börjar redan imorron, då maken är ledig på fredag. Vi har en del måste ärenden att fixa.


Jag har beställt färdtjänst i snitslad bana under dagen. Först ska vi till Spånga och hämta mitt nya körkort. Den måste jag hämta personligen på ett postkontor som vi aldrig har besökt en bra bit ifrån vår "hemadress". Drömmer tillbaka till gamla tider då posten var post på riktigt. Nära, inte i en vanlig affär som nu, bara ett utlämningsställe för vanliga försändelser. Inte för specialpost, som körkort eller legitimationer, då får man ge sig iväg till särskilda postkontor. De är inte många, vår ligger tydligen i Solhem.  

Därifrån ska vi åka och handla lite mat, toapapper och kattsand i vår vanliga köpcentrum, dit vi oftast åker.

Synd att biblioteket inte ligger där, men dit ska vi den 7de december, då jag har mitt vanliga läkarbesök inbokad. Då kan jag byta mina lånade ljudböcker, om vi inte tar en extra tur nästa vecka.

Efter vi har handlat, ska vi hem igen. Det blir en rätt intensiv dag för mig, men rolig.


Jag får alltid "betala" dessa roliga dagar, jag blir trött och brukar ha lite ont, men det går ju över på ett par dagar.

Vi får se vad denna dag har att bjuda på, inget ovanligt vad jag vet, bara min vanliga underhållning som får mina dagar att gå i väntan på helgerna och maken.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards