Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Vilken härlig dag!!!

Av Julia - 28 april 2011 17:15




Jag kom till doktorn som jag skulle   och hon hade massor med bra saker att berätta! Jag har ätit Simvastatin för blodfetterna, nu ligger jag så pass bra att mina värden är i underkant och jag får sluta med dem!

Mitt blodsocker ligger på helt normal nivå och blodtrycket är jättebra!

Idel goda nyheter alltså!

Jag bad om att få väga mig, jag var så nyfiken... mina nyaste kläder är för stora och jag ville veta hur mycket jag har gått ner. Med mycket möda ställde jag mig på vågen och insåg att så här lite har jag inte vägt sedan högstadiet!!!

Jag har alltid varit en tjockis och jag har mer att ta av, men jag jublade när jag såg vad vågen visade! Till och med min läkare flämtade till och ropade ser du vad den visar??? Kolla!!!

Alltså! Jag äter rätt, min träning ger resultat inte bara i min rörlighet utan vikt också!


Gissa om jag var jättelycklig när jag gick därfrån  . Jag hade dansat därifrån om jag bara kunnat gör det  


Sedan var det snitslad bana till biblioteket (lånade 5 ljudböcker på mp3-filer), apoteket för att hämta lite smärtstillande medel som jag fick, mitt förråd var slut och jag behöver dem. Vi var in en vända till mataffären också för att köpa lite frukt, mjölk, yoghurt och bröd.

Färdtjänsten kom en kvart för tidigt, men det gjorde absolut ingenting. Vi kom ju hem tidigare tack vare det och det var skönt!

Nu tänker jag inte göra många knop, jag är rätt slut, men jag är så glad över att jag mår så bra som jag gör och har fått bekräftelse på det och för att inte tala om min lyckade "bantning"!


/Julia   

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 april 2011 17:49

Hurrajam Hurrajam för alla goda nyheter !!!

http://kjellebus.blogspot.com

 
Peter

Peter

28 april 2011 17:56

Grattis till alla glada nyheter! Jag väntar själv på att jag ska "rasa i vikt" efter alla sabla cykelturer jag gör. Hittills har jag bara fått träningsvärk.

http://petersegnatankar.blogspot.com

Julia

28 april 2011 18:30

Det kommer du att göra! Träningsvärk är en bra början!!!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 april 2011 18:45

Vad härligt! Skönt att ALLT var bra och så vikten på det. Toppen. Ha en skön kväll! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

28 april 2011 18:56

Grattis vännen :)

 
Aamor

Aamor

28 april 2011 20:59

Grattis, vad kul att du mår bra även från läkarens sida.
Min mattemor har också ätit såna där piller mot blodfetterna men hon fick sån värk i kroppen av dom.
Njut nu av att allt var så bra!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

28 april 2011 21:41

Men vilket roligt besked! Härligt att få kvitto på att det du gör ger resultat! Kurraaa! Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Nea theCat

Nea theCat

29 april 2011 13:46

Hurra! Så roligt med lite goda nyheter. :) Vilken lyx du har som kan låna böcker på MP3 på biblan. Har inte hunnit hit än, hoppas dock det kommer snart. Har alltid böckerna i mobilen ju. :)

Nosgos

http://www.neathecat.se

Julia

29 april 2011 14:59

Det har ju jag med, därför är MP3 toppen! Jag har ett gäng minneskort med 8 GB minne och de räcker långt!
På ett av dem har jag alla 6 böckerna om Ayla, runt 150 timmar all lyssna på ;-)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

30 april 2011 10:30

Hurra och jubeljam, vilka fantastiska nyheter! Vi förstår att du verkligen har kämpat och då känns det ju ännu bättre att håva in den underbara vinsten :-)
Måste tipsa min mamma om att man kan låna ljudböcker på bibblan. Hon har drabbats av en ögonsjukdom som man brukar kalla "gula fläcken" och håller som bäst på med att försöka vänja sig vid ljudböcker. Problemet är att hon alltid somnar när hon lyssnar och sedan vet hon inte var hon slutade lyssna... :-)
Kramar, tassklappar och många kattulationer till dina fina värden och viktnedgången!

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

30 april 2011 11:07

Ljudböcker är det bästa som finns! Jag köpte mina första kasettböcker i USA i mitten på 80-talet, de fanns ju inte ännu här för så länge sedan. Den första bokklubben för ljudböcker kom i början av 90-talet och hette då Kasettbokklubben, som nu heter Lyssnarklubben, tror jag och vi har varit medlemmar sedan vi fick veta att de fanns, sommaren 1991.
Så länge de är "vanliga" CD-böcker gör det inget om man somnar. CD-skivorna är ca 60-70 minuter långa, medan böckerna MP3-filer är hela boken på 1 CD-skiva.
Hoppas att Mormor kommer att gilla dem och lånar många att lyssna till!

Det är så praktiskt att kunna göra annat också medan man lyssnar till en bra bok!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards