Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Julia - 25 november 2010 15:08


  


...det bara snöar och snöar heeela dagarna, nu har det nog kommit ca 1 dm av vitvaran.


Matte var ofin nog att leta rätt på mig.

   Hon tittade mig som vanligt, hon vet var hon ska titta först.

I hennes säng, under flicepläden. Den här är ny och är turkos.

Den gamla är grå och hon har visat kort på den med med mig inunder.

   Fina Amanda bulor eller hur???


Mattes första katt hette Tusse, hon fick honom av husse i födelsedagspresent 1980, en jättestor svartvit kille.

Han älskade glass. Han gjorde som kattungar gör och kände på glassen med tassen först innan han smakade första gången. Kallt med jättemumsigt. 

Han var 9-10 månader när han kände snö under tassara första gången på balkongen.

Han var överlycklig för allt det där vita! Hela världen var ju full med glass. Sedan smakade Tusse på det där vita, det var inte alls glass, bara kallt och blött.

OJ så ledsen han blev. Hela han "slokade" när han kom in från balkongen. Matte tyckte så synd om honom att hon la upp en matsked glass på ett fat

åt honom, då sken han upp igen och glufsade i sig glassen med faslig fart. Fast han kände på den med tassen, bara för att se om glass kändes som snö.


Mjauis   /Amanda-Bus

Av Julia - 25 november 2010 08:18


   


...det ligger ett snötäcke över allt igen och det snöar lite. Termometern visar -0,2 grader. 

Småfåglarna har ätit upp allt och några av dem knackar ilsket med näbben på fönsterrutan. Det är så synd att jag inte kan ge dem en ny talgboll. De får vänta till maken kommer imorrn.


Idag har jag inga måsten, jag tar nog en runda med dammtrasan. Annars blir min  dag som vanligt med att lyssna på bok bland annat.


Nu kan jag låna något som biblioteket kallar strömmande ljudbok, det är en bok som jag kan lyssna på i datorn. Den kan jag låna direkt via nätet med mitt lånekort. Lånetiden är lika lång som om jag hade lånat den fysiska ljudboken och jag kan förlänga lånet om jag behöver. Praktiskt när jag inte kan ta mig till biblioteket.

Den servicen finns på mitt lokala bibliotek och jag ska kontrollera om den även finns på Sthlm's stadsbibliotek, jag har ju lånekort till den också. Den kanske fungerar också. Jag måste bara ta reda på hur jag gör för att aktivera den på nätet. 

Till mitt lokala bibliotek fixade jag lånekort via nätet och hämtade kortet på biblioteket i efterhand. 


Nu är mitt thé färdig och brödrosten väntar på brödskivorna. Bäst att fixa frukosten.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards