Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Julia - 1 november 2010 12:15


  


...vad gör man när vädret ser ut så där *pekar uppåt med tassen*. Visserligen är det inte kallt ute mattes termometer visar 10,3 grader, men vem vill vara ute i regn... Jo... jag... ibland, men inte idag.


Så Smulan och jag har kurat ihop oss i igloon.

   Lite trångt, men varmt och mysigt.


Vi sover oftast tillsammans, det gör nog Sippo och hans lillasyster Tindra också snart, liksom  söta Nea och hennes lillebror Simba.

Jag vet inte hur grabbarna Stationskatterna, Findus, Isak och lillmissen Rasmus gör, men de kurar väl ihop sig också i en stor hög nån gång.


Mjauis  /Amanda-Bus  

Av Julia - 1 november 2010 07:45


  


...ny vecka, men lite udda igen. För maken, en dag mindre att jobba, han är ledig på fredag. Vi har några saker att uträtta då, så det blir en kul men tröttsam dag.

Vädret är molnigt, vindstilla och termometern visar 5,7 grader. Lite svalare än de senaste dagarna. Vi får se om solen visar sig hos oss, hoppas det.

Lite ovant med tiden än och vår braiga klocka som inte ska ställas går fortfarande fel. Det gjorde den förra hösten också i några dygn. Hoppas att den rättar till sig snart. 

Jag har inga måsten idag, skönt. Jag ska bara göra det som jag känner för, lite spel på fejjan, lite TV och lite bok. Än vet jag inte i vilken ordning. Ska kika i programutbudet. Jag har några favoriter, som jag tittar på om jag inte glömmer dem. Matlagning är en av favoriterna och det finns nån eller några varje dag. Liksom "Små mirakel" och andra medicinska program. Att se alla dessa sjuka barn vara så modiga, genomgå komplicerade operationer och sedan förhoppningsvis tillfriskna.


Men nu är det dags för mina mediciner och sedan frukost. Mitt blodsocker ligger normalt, vore skönt att slippa medicinen för diabetesen. Jag ska till doktorn i början av december, då får vi se hur det blir. 


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards