Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Mjauis...

Av Julia - 5 november 2010 15:49


  


...äntligen har dom kommit tillbaka. Med många kulia saker, en del till oss och en del presenter till, äsch det är ju en hemlis och jag får inte berätta än.


Här är Sqweekie

     Det är en kul filur som piper när man petar på den jättelite. Han låter precis som en riktig musebus.

Gott luktar han också, de har nog dränkt honom i kattmynta!

Matte kommer att tro att vi har hämtat en riktig mus från rastgården.


Matte fick ett par varma tofflor av husse av äkta fårskinn

   Nu slipper hon frysa om fossingarna i vinter.


De har uträttat allt, matte fick sitt nya körkort. Nu gäller den för mopeder, snöskoter och fyrhjulingar också. Inte bara för bilar och motorcyklar, som innan. Inte för hon kommer att köra några, men ändå. Nu gäller den till december 2020.


De har handlat en massa mat, kattsand och toapapper. De har köpt en tårta också, vilket är mycket ovanligt, men de fick en rabattkupong som gällde i deras vanliga affär med posten och de använde den.

Det blev en vanlig Princesstårta men kolla in den söta kissekatten

   som pryder tårtan, visst är den gullig?!


Matte har lovat oss att vi får smaka på den, grädden i alla fall. Det där gröna får husse gärna äta upp, men inte kissekatten! Den ska matte spara. Den är så söt.


Nu ska matte vila lite, hon blir trött av att handla och vi har lovat att inte pipa så mycket med vår nya leksak.


Mjauis  /Amanda-Bus  

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 november 2010 17:28

Vad kul med present! Den verkar riktigt skoj! Visst är det bäst när alla är hemma som de ska vara.Gosa lite extra med matte nu när hon är trött. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Julia

5 november 2010 18:59

Musebusen är kulig och väldigt pipig när vi busar med den!
Vi ska gosa med matte, bara hon går och lägger sig.

 
Aamor

Aamor

5 november 2010 17:37

Det är väl kul när de kommer hem och där finns saker till oss också.
Väldigt cool mus, den hade nog jag också gillat för att inte tala om er mattes tofflor de hade jag lagt beslag på, min matte har fått gömma sina och som tur är fryser hon sällan om fötterna!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

5 november 2010 18:57

Vår matte fryser för det är ganska kallt på golvet här, hennes förra par fårskinnstoflor ramlade i alla sina beståndsdelar, för hon har nött ut dem, så hon behövde verkligen ett par nya. Husse är snäll som köpte dem åt henne.

Vår musebus hade du säkert tyckt om, den är skojsig!

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

6 november 2010 08:45

Vilka skojiga presenter! Musen var jättefin, och mattes tofflor såg spännande ut de med. Hmm, hon kanske tar av sig dem någon gång och då har ni chansen att undersöka dem lite. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards