Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Godmorgon gråa onsdag...

Av Julia - 3 november 2010 07:45


  


...det regnar. Började redan igår kväll, ett stilla porlande regn sånt som man blir mycket blöt av.

Tänk så fort dagarna går, det är redan onsdag. En av mina favoritdagar, halva veckan har gått och det är helg i sikte. Vår helg börjar redan imorron, då maken är ledig på fredag. Vi har en del måste ärenden att fixa.


Jag har beställt färdtjänst i snitslad bana under dagen. Först ska vi till Spånga och hämta mitt nya körkort. Den måste jag hämta personligen på ett postkontor som vi aldrig har besökt en bra bit ifrån vår "hemadress". Drömmer tillbaka till gamla tider då posten var post på riktigt. Nära, inte i en vanlig affär som nu, bara ett utlämningsställe för vanliga försändelser. Inte för specialpost, som körkort eller legitimationer, då får man ge sig iväg till särskilda postkontor. De är inte många, vår ligger tydligen i Solhem.  

Därifrån ska vi åka och handla lite mat, toapapper och kattsand i vår vanliga köpcentrum, dit vi oftast åker.

Synd att biblioteket inte ligger där, men dit ska vi den 7de december, då jag har mitt vanliga läkarbesök inbokad. Då kan jag byta mina lånade ljudböcker, om vi inte tar en extra tur nästa vecka.

Efter vi har handlat, ska vi hem igen. Det blir en rätt intensiv dag för mig, men rolig.


Jag får alltid "betala" dessa roliga dagar, jag blir trött och brukar ha lite ont, men det går ju över på ett par dagar.

Vi får se vad denna dag har att bjuda på, inget ovanligt vad jag vet, bara min vanliga underhållning som får mina dagar att gå i väntan på helgerna och maken.


   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 november 2010 17:58

Det är bäst när man får vara tillsammans allihopa, både två och fyrbeningar. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

3 november 2010 20:16

Just körkort kan det vara knepiga utlämningställen på. Senast fick matte jäkta iväg åt ett håll som hon aldrig är åt annars för att kunna lösa ut det. Om man kunnat välja ställe själv, nära där man arbetar eller uträttar ärenden vore det enklare, men det finns säkert en massa regler kring detta. Synd, för lite krångligt är det allt. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards