Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Sköna söndag...

Av Julia - 3 oktober 2010 12:49


  

...solen leker kurragömma bland molnen. Dessutom har det börjat blåsa upp också. Vi var ute en liten sväng, bara upp till Parkeringen och soptunnan och tillbaka, men det var inte skönt. Termometern har orkat upp till 14,7 grader.

Tänk att man fryser så mycket mer när man sitter, än när man går   . Jag behöver vantar!!! Jag frös mest om händerna och benen när vi var ute. Vantar och en filt om benen som om det var -20 ute   ... Nej, inte än, men kanske senare under vintern. Sommaren är slut, det är bara att acceptera! Hösten har kommit, så enkelt är det.


Vi ska snart äta lunch, rester från gårdagens köttgryta och sedan är det väl dags för maken att lämna oss igen till fredag eftermiddag, igen. Jag blir förvånad varje helg över hur fort den är slut. 


Maken kommer, det blir lödrag och plötsligt är det söndag eftermiddag och han måste åka igen.

Lika trist varje vecka, men vi borde vara vana efter många år som vi har levt så här. Onekligen var det enklare när jag var frisk och kunde köra bil.

Ingen idé att drömma, det är ju som det är och vi mår bra av att bo här på vischan istället för i ett trist höghus.

Smulan och Amanda har möjlighet att komma och gå ut i rastgården, få busa i gräset, klättra och sitta på höga hyllan där inne och se ner på grannarna.

Just nu sitter de i fönstret och "jagar" de höstlöv som blåser förbi utanför. Tittar på pippisar, de har full underhållning. 

Jag ska lyssna färdigt på Bramdvägg under eftermiddagen.

Nu ska jag sätta på maten snart, maken skalar potatis. När den är nästan klar är det dags att värma på grytan.


Ha en trevlig eftermiddag!

   /Julia

 
 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

3 oktober 2010 17:59

Ni verkar ha haft en väldigt trevlig helg, men visst är det både synd och lite märkligt att den går så fort! Hälsa matte, att hon är rädd om sig nu när hon är ute i kylan. Vantar kan nog kännas skönt på framtassarna. Det vore väl dumt att förkyla sig nu, för visst skulle det bli en resa i oktober om inte vår matte MISSminner sig? Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

3 oktober 2010 18:31

Vilken energi maken fick igår, skönt när det är gjort så man slipper ha det hängande över sig.
Det är oroligt mycket kallare att sitta still ute än att röra sig så det gäller att vara klädd varmt.
Ja, nu är helgen slut igen men den är här snart igen.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ligans Talesman

Ligans Talesman

4 oktober 2010 07:52

Vilken UNDERBAR bild.

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards