Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Julia - 11 oktober 2010 07:30


  


...gryning och 2,3 grader, kyligt med andra ord. Hur vädret blir framåt dagen återstår att se. Det verkar lovande dock, inga moln direkt i sikte, så vi får nog se lite av solen idag med.

Jag hade svårt att somna igår, sovit lite sådär, haft lite ont. Jag är nog lite förkyld också, för jag är lite snorig. Jag nös flera gånger, så något är på gång. Det var länge sedan jag var förkyld, inte äns en liten vårförkylning har jag haft, nu kommer den väl. Hoppas att den går över fort. Jag känner mig inte dålig (än) i alla fall. Har ingen feber heller som tur är.


Smulan har varit bäbis och jagat svans flera gånger i helgen, hon får såna ryck ibland. Otroligt, hon är ju 10 år gammal, vi bara tittar på henne och skrattar. Sånt gör ju bara kattungar inte mogna kattdamer, men det struntar hon i. Hon sitter på golvet och tvättar sig och ser väl svanstippen röra sig i ögonvrån och jakten är i full gång, hon ser så rolig ut när hon försöker få fatt i den. Hon håller inte på många sekunder, men det hörs vad hon håller på med och Amanda sitter storögd och tittar på.


Vi har läst att Nea the Cat, en bloggkompis har fått en liten rödtott till lillebror igår.

Hoppas att de kommer att gilla varandra snart som Smulan och Amanda gör och många andra bloggkompisar. Grabbarna Stationskatterna är ju tre, Sippo har ju Snuffe. Det är bra att ha en kattkompis förutom matte och husse.


Ja, vi får läsa hur det går. Lite morr och fräs måste man räkna med i början. Han är ju liten, bara Nea får lära känna honom blir det säkert jättebra.


Nu är mitt thé färdig, det är hög tid att få i sig lite frukost.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards