Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Julia - 25 oktober 2010 14:45

Matte vill visa en typisk Amanda bula i hennes säng.

   Det är jag som gärna kryper under mattes gosiga filt, ibland kryper jag under täcket med. Matte känner alltid på bulor i sängen innan hon sätter sig ner. Det kan finnas en bula kvar när jag har krypit ut därifrån och lagt mig nån annanstans. Då har jag lurat henne lite  !!! 


Mjauis  /Amanda-Bus

Av Julia - 25 oktober 2010 08:30


 


...Kyligt, visst det har varit frost och termometern visar -0,7 grader, men solen håller på att gå upp. Himlen är blå, det blir säkert en fin höstdag.


Jag har lite ont fortfarande, men det är mycket bättre. Jag ska i alla fall ta det lugnt den här veckan. 

Maken har öppnat pippisarnas restaurang utanför fönstret. Han hängde upp talgboll precis utanför fönstret på båda gavlarna och en automat med jordnötter lite längre bort i äppelträdet.

Smulan och Amanda har fullt upp med att kika på småfåglarna.  De sitter i fönstret timvis. De har var sin att bevaka. I sovrumsförnstret är det dessutom sol nu på morgonen. Där sitter Amanda, här bakom datorn har Smulan parkerat.

Vi har matat småfåglarna i många år, så de vet var de ska hitta maten. 


Nu ska jag hitta lite mat till frukost. Thévattnet är på gång och två skivor bröd är i rosten. Bäst att jag fixar frukosten, jag är ganska hungrig.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards