Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Godmorgon frostiga söndag...

Av Julia - 17 oktober 2010 08:30


    


...termometern visar -1,9 grader.   Kallt som 17 med andra ord, men lika soligt som igår. Jag får gå tillbaka och se om det var så kallt redan i mitten av oktober. Nån enstaka frostnatt är väl att vänta, men jag vill definitivt inte ha en lång vinter igen och absolut inte med så mycket snö som i vintras. Det var så jobbigt att knappt kunna komma ut. Delvis på grund av kylan, men mest på grund av snön. Äsch, vädret rår ju ingen på, vi får vänta och se.


Jag har sovit gott, maken sover fortfarande och Amanda sover i min varma säng. Smulan sover i soffan, hon håller mig sällskap. Hon ligger hoppkurad till en liten boll. Det är ovanligt att de sover på var sitt håll. Oftast ligger de i en hög, så man knappt kan se vem som är vem av dem. 


Jag hittade ett gammalt kort på dem, de är så gulliga när de till och med håller om varandra.

   Detta är väl kärlek?


Det är en lite ovanlig söndag. När maken åker iväg på dagen ser jag honom inte förrän på fredagen vanligtvis, men han kommer tillbaka redan imorron eftermiddag. Jag ska till ögonläkaren för att fotografera mina ögonbottnar på tisdag förmiddag, det görs med ca 2 års mellanrum när man är diabetiker. Jag tackade nej i februari på grund av snön, men nu ska vi åka och göra det äntligen. Min syn har inte förändrats, jag har inte märkt nåt, men för säkerhets skull är det bra att få det kollat. Jag vill inte åka på läkarbesök ensam. Han tar tisdagen ledigt och vi uträttar en massa annat också samtidigt.


Idag ska vi inte göra mycket, Kanske ta en liten runda i solen, för att få lite frisk luft.

Nu hör jag maken röra på sig i sovrummet, lika bra att sätta på théet, så vi kan äta frukost snart.

   /Julia

 
 
Aamor

Aamor

17 oktober 2010 09:05

Det är kallt överallt verkar det som men också soligt. Matte & jag har hellre kallt och sol än grått och vått! Håller med om att en sån lång vinter till vill vi inte ha men vad kan vi göra.
Åh vad gulliga kisarna är.
Då blir inte veckan så lång denna gång även om de går fort annars. Kul att ha mer tid med maken!

Kramizar & Mjauisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

17 oktober 2010 20:20

Åååh, vad fina ni är på bilden! Det ser så mysigt ut, där ni ligger liksom i en hög tillsammans. Kramgosigt. Så låg vi oftare förut, men inte lika mycket nu längre. Matte undrar varför, fast det skvallrar vi inte om. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

19 oktober 2010 08:07

Åh så söt.
Kram

http://www.ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards