Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Godmorgon måndag...

Av Julia - 16 augusti 2010 06:40


 


...oj vilken rolig eftermiddag vi hade igår.

Som jag skrev, åkte vi till Birkaterminalen för att överaska min skånska kompis Yvonne. Vi kom fram dit strax före 4. Efter några minuter kom deras buss. Först hoppade assistenten Ingrid av för att kolla att jag var jag   .


Sedan kom Yvonne, hon skrek rakt ut av lycka och vi kunde krama om varandra för första gången. Hon hade ingen aning om att vi skulle träffas innan båtens avgång. Hennes överaskning och glädje var inte att ta miste på.

Sekunder efter vårt första möte

   Vi ska precis ge varandra en första kram!

Att mötet blev lyckad syns ju på oss. Faktiskt grät vi av lycka ett par ögonblick båda två.


Minns ni vovven jag köpte, så här ser han ut 

   och här är två glada tjejer, en glad Yvonne med vovve i famnen

 Som sagt var det ett lyckat möte och vi bestämde att försöka göra kryssningen tillsammans i oktober.  


Vi fick en dryg timme  innan det var dags att skiljas, men vi kommer att ses i oktober förhoppningsvis. Och då åka båda på kryssning. Hon med sin assistent och jag med maken.

  Båtens akter, vi väntar på färdtjänsten för att åka och handla.


Vårt köpcentrum blev nästan lika dramatiskt. Precis när vi började handla utbröt brandlarmet. Alla var tvungna att gå ut ur affären i väntan på brandkåren.

  Första brandbilen kommer efter bara ett par minuter  


I väntan på att få gå in igen, vi hade inte tid med detta.

   Vi hade bara dryga timmen att handla på innan färdtjänsten skulle komma och köra oss hem.


Det blev inte långvarigt, efter ca 15 minuter fick vi klartecken på att gå in och fortsätta att handla. Vi hann gott och fick med oss allt vi ville ha. Frukt, bröd och lite annat. Det var jätteskönt att komma hem efter en mycket händelserik eftermiddag.


Vi önskar våra vänner som börjar arbeta idag efter semestern en trevlig arbetsvecka!

    /Julia

 
 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

16 augusti 2010 09:07

Det blev en jättelyckad överraskning. Det syns verkligen hur glad hon blev, din kompis. Förresten, hur glada ni är båda två. Tur att det bara var larmet och inte en riktig brand i köpcentret. Paniken kan vara nära i sådana lägen och då blir det otäckt om det är stor trängsel. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

17 augusti 2010 08:02

Ja, det var tur att det inte var nåt och så dags på en söndagskväll är det inte mycket folk.

 
Aamor

Aamor

16 augusti 2010 18:25

Vad kul att det blev lyckat och så överaskad hon måste ha blivit.
Häftigt att ni ska göra kryssningen tillsammans i höst, blir nog jättekul!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

17 augusti 2010 08:00

Det blir det säkert, bara de har handikapphhytter för oss båda!

 
Ingen bild

Yvonne

17 augusti 2010 10:32

Hejsa vännen!

Tack för en helt underbar överraskning Pricken ligger i min säng på hedersplatsen i min säng nu.
Och vi måste hålla alla tummar jättehårt så vi kan åka på kryssning tillsammans.
Kramisar.

Julia

17 augusti 2010 10:36

Ja, det ör vi. Det ska bli jätteroligt om det bara fungerar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards