Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Appropå...

Av Julia - 28 juli 2009 11:39


 


...snarkande män. Jag läste ett inlägg hos Nina (16 juni) om att hennes man snarkar... det gör min också.


Men jag har aldrig någonsin hört nåt liknande som min far kunde åstadkomma!!!


Jag hade mitt rum längst ifrån deras sovrum (ett gästrum, badrummet och 2 hallar med dörr fanns mellan deras sovrum och mitt), alla dörrarna stängda i mellan och ändå hörde jag honom sova.


Mamma och jag var utomlands på egen hand julen och nyåret 78-79. Första morgonen vaknar jag av att mamma rör sig och fnular med sin läslampa 04.35 jag frågade självklart vad i all världen hon pysslade med, varför sov hon inte? Då berättade hon att det var alldeles för tyst och hon kunde inte sova. Hon har ju hört min far snarka under dryga 25 års äktenskap och hon saknade ljudet. Det var ofattbart för mig, jag njöt av tystnaden under våra tre veckor. Mamma kom också till ro efter några tysta nätter.


Maken snarkar också men det är inte speciellt högt och han vänder på sig om jag petar lite på honom om jag tycker att det blir för högt och ljudet stör mig.

Vi sover på var sitt håll 5 nätter av 7, det är självvalt eftersom jag vill bo i vår sommarstuga året om, där katterna och jag har det mycket bättre än 2 trappor upp i ett hyreshus.

Men jag måste medge att det är tyst natten mellan söndag och måndag. Nu när han snart har semester ska vi tillbringa alla nätter under augusti tillsammans. Härligt!


 /Julia

 
 
Nina

Nina

28 juli 2009 11:51

Konstigt är det, men visst skulle man sakna detta eviga snarkande om det inte fanns där längre. Jag tänker så ibland när jag ligger sömnlös på nätterna pga mannens snarkande, tänk om det skulle hända honom något, då skulle jag ju göra vad som helst för att få höra det eländiga snarkandet igen.
Knepet är att somna före den som snarkar!! =O)

http://enmassasvammel.bloggagratis.se

 
masse5

masse5

28 juli 2009 12:00

Du har så rätt i det att vi män snarkar, men varför det blivit så vet jag inte. Även jag snarkar vet jag, har även hänt jag vaknat av det också några gånger*LER*...

Ha en bra dag..

http://masse5.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

28 juli 2009 12:49

Hej!
När jag var liten valp snarkade jag också, första natten halv vaknade matte och undrade vad hon gjorde hos föräldrarna. Hon insåg när hon vaknade ordentligt att hon var hemma och att det var jag som snarkade.
Mattemor snarkar högt. Matte snarkar faktiskt också men vill inte erkänna det, inte så mycket men ibland hörs det.

Mjauis

http://aamor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards