Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Hej vänner, denna regniga söndag...

Av Julia - 15 maj 2011 11:45




...tur att vi slapp regnet igår på vår shoppingrunda.

Oj så trötta vi var igår kväll, vi somnade nästan genast vi gick och la oss. Jag får lida för min spännande dag i affärerna idag. Jag har duktigt ont, men har sovit gott trots allt.


Vaknade runt ½7 och gick upp tyst som vanligt. Min nya Mini-PC hägrade.

Jag orkade inte fixa till allt på den och jag vet av erfarenhet att det tar tid att komma i ordning med skyddsprogrammet plus allt som ska uppdateras första gången!

Allt detta tog mig nästan 3 timmars jobb och väntan i morse, medan maken Smulan och Amanda sov så gott.


Men nu så är allt klart att användas!

Tadaaa! Här är den!

Den står uppe på min vanliga laptop, bara så ni kan se skillnaden i storlek på dem.


Den är pytteliten mot min "stora". Ungefär hälften av min vanliga och den kommer jag att kunna leka med även i sängen. Den väger bara 1,1 kg mot dryga 3 för den stora. Den vet jag att jag får med mig i sovrummet utan problem. Inte för att jag kommer att göra det ofta, men nu kan jag om jag känner för det i alla fall  .


Vi ska strax äta lite lunch och sedan åker maken hem. Hoppas att han kan gå till bussen utan at bli allför våt. Förhoppningsvis är det uppehåll just då.


Jag tänker sova middag idag, min kropp kräver att jag i alla fall sträcker ut den en stund!


Hoppas att ni har bättre väder och lite varmare med lite sol än det vi har just nu.


Jag kommer kanske tillbaka senare när jag har vila och sovit lite, så jag inte somnar sittande framför datorn som kisse har gjort   !


 Julia  

 
 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

15 maj 2011 17:37

Det är smidigt med en Mini-PC. Fast synd att man inte bara kan starta den och köra igång. :) Skönt att du hunnit med allt traggel som förberedelserna kräver i alla fall. Den ser ut att vara ungefär lika stor (liten) som min lilldator. Den är ca en halv katt lång har jag konstaterat när kissarna ligger och vräker sig på den. Naturligtvis samtidigt som jag försöker hitta tangenterna mellan öronen eller under morrhåren på dem. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

15 maj 2011 18:23

Ja! Ungefär så liten är den, men Smulan och Amanda vet att de inte får ligga på någon dator. Fast det gör dom säkert när jag inte ser *fniss*, men aldrig då jag sitter vid den. Vi får se hur det blir med den lilla om jag skulle ha den med mig i sängen...

 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 maj 2011 17:38

Hoppas att värken ger med sig. Imorgon vill vi ha sol igen! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

15 maj 2011 20:12

Så söt mini-pc är. Lagom att ha med sig om det så är på resan eller i sängen!
Skiftande väder hos oss, varmt och soligt, regn och åska och så sol igen!
Hoppas det onda la sig när du vilade en stund.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

16 maj 2011 14:39

Våra varmaste kattulationer till nya pc:n! Är den verkligen bara en halv katt lång? Har själv ingen laptop men tycker tänken på att jobba i sängen är väldigt lockande... Men kan man ha mus då, eller måste man lära sig köra med musplattan?
Tänk att du kan få igång den själv, jag förlitar mig alltid på husse där :-)
Hoppas du blir bättre när du har vilat!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

16 maj 2011 16:19

Ja, en halv katt lång (26cm X 18cm) och väger bara 1,1 kg!
Klart att man kan ha trådlös mus till den! Går alldeles utmärkt att använda i sängen, jag har mobil anslutning! Tack vare det slipper jag alla sladdar så länge batteriet räcker i datorn i alla fall (ca 5-6 timmar)!
Jag har provat *fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards