Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Hej vänner...

Av Julia - 10 mars 2011 11:45


  


...jag tror att mina rutiner har fått lite hicka i morse   . Jag fnulade med så mycket att jag glömde att skriva nåt i bloggen. Förmiddagen går ju så fort.


Vädret är omväxlande soligt och det är "varmt"! Termometern visar +5,8 grader på skuggsidan. Det blåser lite också, det är bra för det tär på snön (även om det inte syns speciellt mycket   )!


Snart är det dags för lunch, jag är sugen på pannkakor, det är ju torsdag. Men har inte bestämt mig än om jag orkar stå och grädda dem.

Det tar mycket på mina krafter att grädda pannkakor, men nu var det så länge sen jag gjorde några att jag är riktigt sugen.

Egentligen är jag mest sugen på raggmunk, men då måste jag riva potatis också och steka bacon till...

Jag får fundera lite till hur jag ska göra.


Vilket som är ju jätte gott. Jag har egen sylt till båda, lingonsylt till raggmunk och hallonsylt till pannkakor.


Jag har börjat skriva lista på det som maken behöver köpa imorgon. Det är ett par saker som fattas, som tur är är det inga tunga saker. Tyngst blir frukten, som vanligt för honom att bära. Det och bröd är stående måsten att ta med, sedan kan det tillkomma lite annat som vi behöver, som ost, pålägg.

Nu börjar grönsaksförrådet sina lite i frysen.


Kan inte snön försvinna snart, så jag kan åka och storhandla? Om ni bara visste hur less jag är på allt detta vita utanför!!!


Det enda positiva med att sitta här på vishan är att jag slipper alla baciller och förkylningar som andra så givmilt delar med sig av just nu  .

Alltid nåt att vara glad över.


Jag tycker så synd om maken som måste släpa matkassar dryga 2 km från bussen varje fredag. Han säger inte ett ord och klagar aldrig. Han är bara bäst!!! 


Ha en fin torsdag, det är ju fredag imorrn och vår helg börjar när maken har kommit imorrn eftermiddag!!!


   /Julia

 
 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

10 mars 2011 22:09

Visst märker man vad saker väger när man måste kånka på dem lite längre sträckor! Speciellt frukt tynger i matkassarna, men det är ju sååå gott. Fast missarna tycker definitivt inte om lukten av apelsin som skalas. Hur är det med Smulan och Amanda? Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

11 mars 2011 07:24

Apelsiner är ingen höjdare direkt, men det absolut äckligaste Smulan vet är när jag river morötter. Visa henne en skalad morot så springer hon.*fniss*

 
Aamor

Aamor

10 mars 2011 22:37

Hos oss kom det snöflingor stora som 5 kronor men det blev regna av det till sist.
Bacillerna ska du var glad att slippa för matte säger att de bara går runt runt.
Nog svårt att fatta hur jobbigt det är för dig att inte kunna ta sig ut, först när man upplevt det fattar man.
Matte sa att hon njöt otroligt mycket av att kunna ta sig ut efter sitt diskbråck och sängliggandes från juni till slutet sista sept då hon fick stiga upp efter operationen.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

11 mars 2011 07:21

Ja, då vet din matte hur det känns. Att vilja men inte kunna.Fast jag har ju det bra ändå, med internet och TV/DVD (fast det tittar jag sällan på). Vi har massor med filmer, ljudböcker. Jag har precis så roligt som jag vill.
Det enda begränsningen är att jag inte kommer ut på grund av snön. Jag har valt att bo här och vet hur det kan vara på vintern, så egentligen ska jag väl inte gnälla ;-)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

11 mars 2011 17:17

Det finns ju något som heter snöblindhet, men jag tror snötrötthet är vanligare :-) Här haglade det och blev alldeles vitt på marken för ett par timmar sedan men nu är det borta och solen skiner. Fast det är fortfarande bittert kallt, grrr!
Åh, så gott det låter med pannkakor! Och raggmunk... mums... måste be särbon laga det :-)
Mycket tappert av din make att släpa så långt!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards