Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Jag har två....

Av Julia - 3 april 2009 11:35

                                 


... vårtokiga kattflickor. Dom har sprungit fram och tillbaka hela förmiddagen... Ut i rastgården och in igen, gud vet hur många gånger.


Men KUL har dom det är en sak som är säkert.


Amanda är ju rätt "pratig" och hon tycks berätta massor. Hon är kul när hon kommer.

Hoppar upp på bordet (där hon egentligen inte får vara), lägger sitt huvud på sned och hon "berättar" på sitt sätt vad hon har sett/gjort ute.

Icke kattägare har ingen aning om hur olika "mjauu" kan låta. Det syns på hela henne att hon vill förmedla nåt...
Hon uppskattar när jag pratar tillbaka.


Jag tror att dom VET att husse kommer i eftermiddag och dom båda väntar på honom, precis som jag.


Det brukar vara full cirkus några minuter vid hans ankomst.


Det finns två sätt att ta emot husse nämligen.

1. Att storma honom genast han visar sig...   och nästan slå omkull honom av kärlek


eller


2. Rusa fram, tvärstanna en liten bit ifrån vända och med svansen i vädret gå sin väg utan att han får klappa.  

Det beror på deras humör och jag tror att dom diskuterar saken innan, för dom gör lika dant båda två.   



Katter är härliga djur!!!



 
 
fröken essman

fröken essman

3 april 2009 12:05

åh saknar mig katt som bor kvar hemma hos min mamma... buhuuu :(

http://essman.blogg.se

 
Itqvinnan

Itqvinnan

3 april 2009 16:42

Vilka buskatter:-)

http://itqvinnan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Flingungen

3 april 2009 17:53

Hundar med ägare får ursäkta, men hemma hos mig lyder talesättet: "Katten är människans bästa vän!" Fast kanske ska ändra det till: "Människan är kattens bästa vän, när det passar katten!" :-) Hur som helst, håller såklart med helt och fullt! Katter ÄR underbara!

Förresten lagt in nya bilder i Bilddagboken, så kika gärna in där, när du får tid över! :-) Och strular det med gästlösenordet så hör av dig, så tar jag ett nytt!

Trevlig helg på er, alla två och fyrbenta! :-)

/Soliga vårkramisar från mig och mina två gosungar, som just nu ligger och lapar sol på olika ställen i min mysiga lägenhet!

 
Nettis

Nettis

5 juli 2009 13:28

Jag blir tårögd när jag ser framför mig att hon berättar allt hon har sett ute :) !!! Visst är dom underbara :) ! Sååå mycket kärlek i en sån liten kropp :) !

Jag hade en stor in-nätad balkong till mina kissar.
Nu väntar en stor utebur till både mina och syrrans katter :) !
Men det får vänta lite till. För det är sååå mycket som måste göras i huset innan det hinns med :( . Men det är ett stort hus, så dom har rejäla ytor att springa på :) !!!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards