Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Julia - 25 maj 2011 06:30




...jag har sovit dåligt inatt. Det blåste halv storm ute och vinden ven så huset knakade. Till och med Smulan och Amanda hade svårt att få ro. De sprang ut och in genom luckan till rastgården under natten. Den finns ju under våran säng i huvudänden och jag registrerar när de går ut eller in, men en sån trafik som det var inatt brukar det definitivt inte vara.


Annars är dom ganska stilla, de vet ju att när matte har gått och lagt sig och släckt, då är det färdiglekt och vi ska sova. De gick och la sig i och för sig som vanligt när jag la mig vid 10-tiden och vi somnade, men runt midnatt var det full fart på dem. Jag har ingen aning varför.


Möjligen var nån eller några lösa katter ute som lockade till bus. Jag hörde jamanden utanför som inte var våra jamisar flera gånger. Jag fattar inte vem som släpper ut sina katter nattetid. Det kan ju i och för sig ha varit katter från bondgården nån kilometer bort, men jag vet inte.


Katter är katter... när jag väl gick upp och klädde mig kom Amanda och satte sig på bordet, hon var kelig. Vi gosade lite, sen gäspade hon mig rakt i ansiktet, hoppade ner och gick och la sig hos Smulan i sängen igen. Matte var ju uppe, så nu kan man sova gott igen! 


Lika bra att fixa min frukost och äta lite. När maken ringer strax efter 11 har halva arbetsveckan gått. Sedan går resten fort. 


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards