Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Julia - 21 maj 2011 16:30




...vi är hemma igen efter nya äventyr i köpcentret. Oj så trött jag blir, men det är det värt!

Vi köpte allt nästan som jag ville och behövde.

Första stoppet var på Granngåden för att köpa en stor påse mat till Smulan och Amanda.

De hade inte RC's +12, men jag slog en signal till vettisen, vilken tur att hon är en god vän och frågade om råd. Hon känner ju katterna sen dom var små och hon sa att det var OK med RC's Indoor 27 till dem.

Så det blev en säck på 10 kg.


Jag kände på mig att det var en bra idé att hämta en kundvagn från mataffären från början så maken slapp bära den runt i andra affärer.


Sedan gick vi till Rusta och kikade runt. Jag var lite besviken på röran bland varorna, men en söt dörrmatta fick följa med lite godis därifrån.

Undrar hur länge den får ligga still om vi inte spikar fast den  .


   Efter det bar det av till vår vanliga mataffär.

Där hittade maken skatter i DVD hyllan

Han hittade M.A.S.H

5 säsonger blev inköpta, säsong 3 fattas plus de som kom efter sjätte säsongen. Dem får vi leta efter på annat håll. Priset var jättebra. 99:- per säsong. Fullt överkomligt!


Så nu har vi underhållning många helger. Varje säsong ger ca 10 timmars underhållning. Vi minns när serien gick på TV. Vi såg nog alla avsnitten då. Det ska verkligen bli roligt att återknyta bekantskapen med alla på fältsjukhuset!


Maken har petat in den första DVDn med bland annat pilotavsnittet. Lika bra att luta sig tillbaka och minnas tillbaka och bli nostalgisk !


 /Julia    

Av Julia - 21 maj 2011 07:15




...vaknade tidigt som vanligt. Jag har sovit gott. Det gör jag varje helg då maken är här med oss . Solen skiner och det är nästan 10 grader varmt.


Gårdagskvällen gick som alltid med genomgång av veckans post.


Det var lite extra kul för min nya radio / MP3 spelare hade kommit.


  Den gamla har hackat och stammat länge.


Liksom ett hjälpmedel att riva och skiva saker som jag länge velat ha


Moulinex Freshexpress

Den här kommer jag att få mycket nytta av. Den har 5 olika skiv och riv tillbehör med praktisk förvaring. De är i "nosen" på apparaten.


Nu kan jag riva och skiva grönsaker och ost precis som jag vill. Tänk att jag slipper riva morötter och andra rotfrukter för hand till sallad och annat. Härligt!

Liksom att förvandla torrt bröd till brödsmulor. Dem hade maken med sig hem för att riva förut. Ströbröd är alltid bra att ha, att panera med, använda i bakformar och det behövs till gratänger.

Lika bra att göra som alltid och fixa det själv. En typiskt onödig utgift att behöva köpt ströbröd när det finns gammalt och torrt bröd hemma och ingen ankdamm i närheten att ge gammalt bröd till pippisarna.


Annars var fredagens underhållning som vanligt också

den avnjöts i sällskap med

Kommissarie Barnaby och hans medarbetare i Midsommer.


Nu är det bara 3 DVD-er kvar att köpa och se. Dessa avsnitt har jag dock sett tidigare på SVT-Play. SVT har ju visat dem tidigt i höstas om jag minns rätt.

Jag vet att när de gick på TV började dom 21:00 och jag visste att jag inte orkade se dem, då de sändes så jag valde att se avsnitten på datorn istället på en tid som jag valde själv. 


Min elrullstol har fått ladda under natten. Jag riskerar inte att den blir strömlös under våra äventyr idag. Det har jag alldrig blivit tidigare heller och det är bra att ha batterierna fulladdade när jag ska ut. Då vet jag att jag slipper problem.


Nu ska jag äta lite, jag tjuvstartar oftast på helgerna. Maken kan sova minst en timme till.


Ha en härlig lördag!


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards