Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Julia - 16 maj 2011 10:15




...vardag igen. Helgen har gott fort och kul var den! Jag har fortfarande lite sviter efter lördagens utsvävningar.Jag vet ju att jag får surt efter efter besök i affärerna, men det gör inget. Det är så roligt att äntligen kunna välja själv om jag vill åka iväg under helgen eller inte. 


Nu tänker jag ta det varligt i några dagar till och vila mina trötta muskler. Det tar ju på mig att ha roligt.

Inga måsten den här veckan. Bara min träning. Imorse var jag lite slarvig med den, det gjorde ont, men jag tar igen det under dagen lite i taget. Förhoppningsvis ger det med sig så småningom. Jag gillar inte att behöva ta receptbelagd smärtstillande, men jag "lider" inte i onödan. Det är trots allt bättre att ta en tablett när jag behöver än att ha ont.

Idag har jag bara tagit 2 vanliga Alvedon än så länge. Dessutom tänker jag vila nån timme mitt på dagen igen. Det var så skönt att ligga ner ett par timmar igår.


Smulan och Amanda älskar den nya maten, så vi får köpa en stor påse på lördag åt dem. Att Amanda är "lite" för ung för den, hon är bara 10 år, gör ingenting. Jag har frågat.

Smulan som kräks ofta av nytt foder, har inte gjort det. Uppenbart mår hon bra av RC's +12! Så fort skålen är tom så tigger dom om mer, men de får faktiskt äta upp det gamla också.

Dessutom vill jag att de ska få den varje dag och då måste jag ransionera den lite i alla fall så det räcker fram till fredag.

Vi ska se till att få en måttbägare också nästa gång. Jag tänkte se hur långt portionerna räcker innan de får fri tillgång till den med, som med IAMS.

Det lär visa sig snabbt när jag börjat mäta upp maten till dem. Det är dom inte vana med, torrisar har de alltid ätit så mycket som de har velat av. Köpt mjukmat får de ytterst sällan. Det blir mer som "festmat", dessutom tycker dom att såsen är godast, sedan ligger några torra "bollar". kvar i tallriken.

Då kan jag lika gärna ge dem kokt fisk, när jag äter det.

Vitfisk med äggsås gillar vi skarpt alla tre!

Annars kan jag alltid gör nåt annat med min kokta fisk efter att de har fått, det blir garanterat inget kvar i alla fall. Jag tycker om att gratinera den med nån god sås, kanske några räkor och lite riven ost på. Liksom fiskgratäng. MUMS för både matte och måns!


/Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards