Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Julia - 6 maj 2011 10:45




...och den kom med soligt och fint väder, synd att det blåser! Termometern visar 11,9 grader i skuggan. 


Jag satt och funderade vad vi skulle göra för mat i helgen, bläddrade i mina mattidningar och i Datakokboken, en receptsamling från Allt om Mat som kommer på CD-skiva en gång om året. Den senaste versionen 2010/2011 innehåller drygt 10.000 komletta recept!


Jättepraktiskt, man fyller i vad som finns hemma och får massor med förslag på olika maträtter. Sedan kan man/jag hitta på och kombinera recepten med andra ingredienser. 


Jag tänker faktiskt prova att göra en Stroganoff med kycklingslårfilé som omväxling till korv och biff.

Vi tycker att såsen är så god, men är trötta på korv. Någon oxkött har vi inte i frysen, men däremot finns det både kycklifilé och kycklingslårfilé hemma.

Just lårfilén har blivit en favorit hos oss, den är mycket saftigare och blir inte lika torr som kycklingfilén kan bli.


Jag vill absolut ha ris till, medan maken äter helst potatis (till precis allting), därför blir det både och. Han äter inte pasta alls och ris vill han slippa också. Han är en typisk "potatis med kött och sås" gubbe  . Om jag äter nåt annat än potatis, då blir det alltid potatis till honom. Jag tycker bättre om både ris och pasta.


/Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards