Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Julia - 5 maj 2011 15:15




...grått och trist idag också tyvärr. Termometern visar trots allt +10,7 grader . Det har ljusnat betydligt efter förmiddagens lätta regn. Det kom inte så mycket, men dock. Jag tror att det behövs lite väta nu.

Väderprognosen för helgen lät lovande, uppåt 20 grader och solsken, jaja det återstår att se hur det blir. 


Det ringde från hemtjänsten angående mitt trygghetslarm. Det ser ut som om de kommer med den på tisdag efter lunch. Jag vet ju inte om jag vågar lita på dem. Förhoppningsvis så blir det inga ändringar i planerna. 

Jag har tagit extra lugnt dessa dagar och är rätt så spänd när jag är uppe och ska gå några steg. Min gångträning ligger lite på is just nu. Jag vågar inte lika mycket som när larmet fungerade. Jag använde den inte, behövde inte göra det, men bara vetskapen att den fanns och nu saknas gör stor skillnad i min trygghet.

Jag får ta igen lite i helgen, när maken är här också. Då vågar jag mer, det vet jag. Äsch, det löser sig nästa vecka tror jag.


Jag gjorde en av mina älskligsrätter till lunch idag

   Jag kokade en liten hel blomkål i lättsaltat vatten och åt den med bara en smörklick på. MUMS!


Mina grönsaksutsväningar ägnar jag mig åt i veckorna, då jag är ensam. Maken är inte så förtjust i dem och visst får han slippa dem om han vill.


Jag bad honom fundera på vad vi ska äta i helgen. Jag har inga idéer just nu.Jag får bläddra lite i mina mattidningar och kokböcker och se om nåt lockar extra mycket.


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards