Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Julia - 25 april 2011 13:30




...Påskens sista dag. Fint och varmt idag också. Termometern visar dryga 20 grader igen.  

Vi har varit uppe och kastade soppåsen, skaran av parkerade bilar har minskat, men de flesta ska väl jobba imorrn.

Jag blir bortskämd kommande veckan  , maken kommer tillbaka efter jobbet redan på onsdag. Jag ska till doktorn på torsdag och jag vill gärna  ha honom med mig då. Han åker igen efter läkarbesöket för att komma tillbaka på fredag som vanligt.

På lördag är det Valborg och på söndag igen en arbetgivarvänlig 1 maj. Ingen extra ledig dag i år heller. 


Miraklens tid är inte förbi!!!

   Jag fick maken göra nåt som han avskyr

  (   och är ganska dålig på! )


Han putsade fönstret på ena gaveln.


Bara på utsidan, men han lovade att fortsätta med resten en annan gång. Det blev helt klart något bättre, men alla tass och nos avtryck på insidan är kvar.

Jag får muta honom med något så resten också bli gjort.


Vi har även pratat med en granne om behovet att få huset målat, han lovade att prata med en kompis och höra vad det skulle kosta. Vi kommer att få en offert så småningom. Hoppas att vi får råd med det, för det behövs verkligen. 

Det blir ett ganska stort jobb, trots att huset är litet... Rastgården måste monteras ner under tiden den sidan av huset målas, men det kan inte hjälpas.  Smulan och Amanda får nöja sig med verandan under tiden. Detta är inte aktuellt förrän i augusti. Maken vill vara här då. Något kan han också hjälpa till med, om inte annat.


Jaja, tiden får utvisa hur det blir. Ensam klarar inte maken att måla i alla fall, så mycket vet till och med jag.


Nej, nu är det dags att äta lite rester till lunch innan maken måste ge sig iväg.


Ha en varm och skön eftermiddag!

 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards