Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Mjauis...

Av Julia - 22 april 2011 14:34



...ka ni tänka er vad vi har fått till närmaste granne???  


En skällis!


Visserligen är han bebis än så länge knappt 4 månader och rätt söt

   Får vi presentera Zirocco (vet inte om jag stavat rätt)


En kinesisk nakenhund med päls!

Han är lite avvaktande, men vågade hälsa på matte trots att hon satt i sin elrullstol.


Han låter rätt skojsigt, han bjäbbar... han kan inte skälla än    

Husse fick ta några bilder på honom. Han är gullig!  


Han har varit framme och nosat lite på rastgården, men vi bryr oss inte om honom. Vi kan titta på han från vår hylla som är högt upp och då är han pytteliten, men egentligen redan större än oss.

Matte vet inte mycket om hundar och har ingen aning om hur mycket större han blir, men det är tydligen en rätt så liten skällis även som vuxen.


Husse har lovat att ta fler bilder allt eftersom han blir äldre.

Vi visar dem när det blir dags!


Mjauis på er  /Amanda-Bus   

 
 
amanda

amanda

22 april 2011 14:59

Håller med föör sööt haha:) vad för ras?:)
://MANDA
GLAD PÅSK

http://amandablevdet.bloggplatsen.se

Julia

22 april 2011 17:20

Du läste lite slarvigt, det står att det är en kinesisk nakenhund med päls.

 
Ingen bild

Siwan

22 april 2011 15:04

Wow. rikgit söt, men inte som er nu :)
tänk om såna där kunde mjau som er katter skratt
Hade låtit lite bättre
Påsk kram från oss 5

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 april 2011 16:35

MIn första reaktion var NÄÄÄÄ stackars er sååå hemskt med en skällis som närmsta granne !!!
Men den ser onekligen sööt ut o matte säger att den inte blir särskilt stor när den är vuxen = +++++ :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

22 april 2011 17:11

Åhh vad söt valpen är.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 april 2011 17:59

Kan nog bli en kompis, är ju bra när man lär känna varandra tidigt tror vi. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

22 april 2011 20:33

Söt skällis. Hoppas att den blir riktigt kattvan så att ni inte behöver skälla/fräsa åt varandra. Härligt att vara ute i solen! Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

22 april 2011 23:22

Nämen så söt han är, då är den en Powder Puff (Kinesisk nakenhund m. hår).
Ni kan säkert bli vänner, matte kände en sån en gång och han var en riktig Katt-wanabee, han var mer katt än hund och hete Anton (tror hon).
Han blir inte speciellt stor ca 30 cm hög och 5-6 kg kanske.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Frasse

Frasse

26 april 2011 14:04

Herrejam, trodde aldrig att jag skulle jama detta men han är ju ett riktigt charmtroll, er nya skällis-granne.
Du måste rapportera om hur det tassar, om ni får någon närmare kontakt med honom.
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards