Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Julia - 14 april 2011 07:30




...lite grått idag också, fast solen sken när jag steg upp för en liten stund sen. Temperaturen är bara +4,1 grader än så länge, men lär stiga senare under dagen.


Tänk att det är redan torsdag. Den här veckan har gått fortare än vanligt tycker jag.

Nästa vecka är det Påsk och maken är ledig i fyra dagar. Det ska bli mysigt, vi får hoppas att vädret blir fint, så vi kan vara ute lite, ta en promenad genom byn. 


Jag har lite beslutsångest över om vi ska ta en tur till biblioteket på lördag eller ej. Jag får fundera ett varv till, men visst är jag lite sugen att åka dit. Ja, vi får se hur vi bestämmer oss. 

Nackdelen är att jag måste planera mina resor mer än andra på grund av färdtjänsten. Jag kan inte åka spontant när jag vill, det är inte längre möjligt. Mina resor måste beställas lite i förväg för att fungera.

Nu har de gjort om resandet och jag måste klura ut hur det fungerar. Jag måste välja leverantör aktivt, vilket jag slapp tidigare. Jag får testa dem i turordning. Förra veckan åkte jag Samtrans, jag kanske provar 020 nästa gång.

Visserligen kan jag ringa dem direkt, men då är jag inte säker på att få en bil som kan ta mig i elrullsol på direkten, dessutom måste jag betala mer för dom resorna. Bättre att boka via datorn, både fram och återresa som jag alltid har gjort, men att välja bolag måste jag i vilket fall. Då vet jag i alla fall tiderna i förväg.


Nej nu är det dags för morgonens mediciner och frukost. Blodsockret är normalt 5,4.


/Julia    

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards