Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Hej vänner...

Av Julia - 28 mars 2011 11:32



...det har snöat inatt!!! 

Hur 17 ska vi bli av med eländet när det kommer nytt hela tiden?

     Igår (pekar uppåt) och så här ser det ut idag

   Jag blir galen


Lite kul var det att se Smulan vakta

mina nyskalade apelsinklyftor och chokladbitar.      


Jag äter gärna en chokladbit till apelsiner, jättegott tilsammans! Det finns ju choklad smaksatt med apelsin, så här är det nästan samma sak  .


Vädret är fint, termometern har masat sig upp till +2,4 grader i alla fall mot minugrader inatt.


Ha en fin dag, trots att det är måndag!

 /Julia   

 
 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

28 mars 2011 12:00

Vilken besvikelse! Just när man tror att man sluppit ur vinterns järngrepp så sluts det igen. Det borde ta mig katten vara förbjudet för vädret att uppföra sig på det viset. Morr och fräs!
Tur det finns pälsklädda vänner och godis att trösta sig med :-)
Och du - ni har i alla fall varmare än vi - min termometer stod på noll grader i morse...
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Nea theCat

Nea theCat

28 mars 2011 15:41

Modiga Smulan. När det vankas apelsin här hemma så sticker katterna. De tycker det stinker. Simba kan däremot tänka sig en chokladbit, fast det får han inte. :(

Nosgos

http://www.neathecat.se

Julia

28 mars 2011 18:00

En pytte bit choklad skadar honom inte! Katter tål choklad medan hundar kan bli sjuka av den.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 mars 2011 17:15

Tur att det nya vita försvann fort i alla fall. Härlig bild på Smulan. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

28 mars 2011 17:47

Nä, nu tycker vi riktigt synd om er!
Håller med dig hur ska snön kunna försvinna när nytt kommer!
Hoppas det är snabbtöande snö.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

28 mars 2011 19:51

Jamar som Nea: vi är så imponerade av Smulans tuffhet. När matte tar fram apelsiner vägrar vi komma i närheten av henne. Värst är det när det skalas och det sprutar små spraydroppar åt alla håll. *ryser från nos till svans* smulan ser ju hur cool som helst ut. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

28 mars 2011 20:43

Hon är en tuffing! Hon bryr sig inte, men hon äter inte apelsiner som vår första katt Tusse gjorde! Han hade i och för sig lite udda matvanor ;-). Han fick lite apelsinjuice varje morgon av mig på ett fat, för det var bara om han också fick, kunde jag ha mitt glas i fred! Jag gillade inta att ha hans tass i glaset!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards