Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Julia - 13 mars 2011 07:30



  


...temperaturen ha sjunkit under natten och är -4,1 grader just nu. 


Det var en underbar vinterdag igår med hopp om kommande vår.

Jag kunde inte låta bli att ta en bild på termometern innan solen låg på på den sidan av huset.

  


Jag bad maken att ta med sig kameran och ta några bilder runt huset.


Smulan och Amanda har början till barmark

   i rastgården. Vilket förklarar smutsiga och inte länger så kritvita tassar när de kommer in.


Men annars är det mycket vinter kvar

  men allt mer kommer fram ur den snö som gömmer det mesta.

   Ringar runt trädstammar och buskar, stenar börjar bli synliga.

Vår lilla skällis med lyktan

   börjar synas allt mer igen.


Vi hoppas att de värmande plusgraderna fortsätter och den nederbörd som komma skall är bara i formen av regn. Jag satt en stund i solen på verandan, den värmer faktiskt, men det var kallt trots 8 plusgrader, men solens värme kändes igenom svarta byxor. Skönt ändå med lite frisk luft.

Snön som ligger är dock fortfarande ett par dm djup, så det dröjer några veckor till innan jag kan ta mig fram med min elrullstol.


Tänk att livsandarna vaknar igen när vårsolen gassar och småfåglarna håller koncert i trädgården.

Alla bakslag i vädret tar man nästan som en personlig förolämpning. Det känns som om man blir lite lurad. Fast der är ju bara mars än och aprilväder vet man ju kan ge precis vad som helst. Allt ifrån fina försommardagar till snöstorm på bara några timmar. Men hoppet om kommende vår och sommar finns ju där!


Maken hade en deckare med sig också.  . Jag vet att du är ensam är den fjärde deckaren vi har av Bodil Mårtensson om kommisarie Joakim Hill. De andra är En chans för mycket, Torpeden och Bäckmörker.

Jag tycker om hennes lite annorlunda deckare.


Nu är det lika bra att sätta på thévatten. Jag behöver frukost när jag tar min morgonmedicin. Mitt blodsocker ligger på 5,2 denna morgon.

Maken sover gott i sällskap med Smulan och Amanda. De är så fina alla tre där dom ligger. Mitt livs kärlek och mina (p)älsklingar!


Hoppas att ni får en:

   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards