Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Godmorgon "milda" fredag...

Av Julia - 25 februari 2011 07:19


 


...det känns i hela huset att det var mycket mildare inatt än på länge. det var -6,8 grader som kallast och nu är det bara -3,7 grader och det är mulet. Villken skillnad mot kylan som har varit de senaste veckorna.


Skid VM har börjat bra för de Svenska herrarna med ett guld och ett brons. Jag satt nästan och bet på naglarna.

Amanda satt med tassarna mot bänken TVn står på (så j*vla typiskt att kameran gick sönder just nu) och följde loppet från början till slut. Petade med tassen lite då och då, som om hon ville hjälpa till. Hon var så rolig och söt. Smulan nöjde sig med att sitta på fönsterbrädan och titta därifrån. Detta hade jag gärna velat föreviga på en filmsnutt. Men, men så blev det alltså inte.


Idag är det äntligen fredag och maken kommer som vanligt runt halv sex. Han är efterlängtad som vanligt. Vi får se vad han har med sig för spännande, förutom det vanliga som jag har bett om. Frukt och bröd är det viktigaste, men det vet han. Sedan nån köttbit till middagen imorrn, vad det blir får bli en överaskning.

Vi pratar med varandra innan han handlar på sin lunch och jag lovade att tänka till lite om jag är sugen på nåt speciellt.


Nu är mitt thé färdig och 2 skivor fullkornsbröd väntar på att rostas, bäst att jag fixar frukost. Den ska inte bli lika sen som igår efter kamerahaveriet.


   /Julia

 
 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

25 februari 2011 14:41

Vilken otur att Amanda skulle göra något så supersött just när din kamera har pajat. Ödet borde ha bättre känsla för nbalansen mellan tur och otur. Kul att det gick så bra för våra vita hjältar i alla fall!
Ha en fin, skön - och varm! - helg!
Kramar och tassklappar till er alla!

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 februari 2011 15:57

Det hade varit kul att se! Tänk att ni är lika intresserade av skidåkning allihopa! Ikväll har matte bestämt att vi ska prova ditt kycklingreccept. Ha en mysig kväll. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

25 februari 2011 17:21

Det var väl typiskt! Hade varit kul att se de skidintresserade jamisarna.
Skönt att ni fått något bättre temperatur nu.
Trevlig helg!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

25 februari 2011 22:43

Man måste ju heja fram sina favoriter. Till nästa tävling kanske matte kan ordna fram en koskälla som du kan vifta med också? Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards