Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Godmorgon svinkalla torsdag...

Av Julia - 24 februari 2011 09:11


  


...-22,7 grader vaknade vi till denna torsdag. Nu har temperaturen stigit till -17,6   . Jag hatar vinter!!! Nej egentligen inte... en solig vinterdag med nån eller några minusgrader och max 1 dm snö är helt OK, men inte så här kallt och dryga 4 dm med det där vita äckliga.


Den tredje pinalen har pajat, min digitalkamera, rena katastrofen   . Jag ville plåta termometern i morse när den gav upp. Att byta batteri hjälpte inte heller.  Vad gör jag nu??? Vi har inte råd att skaffa en ny. Hoppas att maken kan få igång den. Jag har lagt undan den utan att slänga den i väggen (vilket var min första instinkt), jag blev så arg. Ja, ja inget jag kan göra nåt åt just nu i alla fall.


Solen skiner. Alltid nåt att vara glad för. Men nu måste jag äta! Jag har bara druckit thé än så länge och tagit mina piller och de kräver mat också.


   /Julia

 
 
Aamor

Aamor

24 februari 2011 16:07

Åh, nä inte en sån sak, de får inte paja. Vi ska hålla tassar och tummar att maken kan fixa den.
Tröst nu är att förhoppningsvis pajar inte fler saker på länge nu.
Det är kallt hos er, inte kul för det blir ruggigt inne också fast värmen är på.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

24 februari 2011 17:32

Det var grunka nummer tre, så nu hoppas jag att det inte blir fler!

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

24 februari 2011 18:00

Hemskt tråkigt med kameran, men förhoppningsvis behöver den bara en time out. När ska kylan och snön försvinna? Är absolut döless på eländet, fast man borde vara härdad. /Stationskattmatte.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

24 februari 2011 19:21

Vintern och snön kom så tidigt, redan de första dagarna i december... Gissa om jag är less på snön också!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 februari 2011 18:37

Vad trist, hoppas verkligen att ni får igång den igen. Men nu är det väl färdigt med trasiga saker i alla fall. Lika kallt hos oss idag. Nosbuff

http://duideco.blogspot.comeqkd

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

24 februari 2011 21:31

Fy såå kallt = BRRR !
Usch vad trist att kameran pajjat :(
Hoppas att den går att fixa !
Vi håller tassar och fingrar här :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

25 februari 2011 14:35

Alla goda ting är tre - och tydligen alla onda också. Stackars dig, vet hur frustrerad - ja rentav förtvivlad man blir när tekniken pajar och man är hjälplös.
Vi hatar också kylan. Starkt ord men vi drar oss inte för att använda det...
Håller tassar och tummar att det bara är något tillfälligt. Ibland kan det, precis som Findus och Co jamar, räcka med att prylen får vila ett tag.
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards