Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Godmorgon fredag...

Av Julia - 21 januari 2011 08:18


  


...äntligen har helgen kommit. Maken kommer som vanligt runt halv 6. Med sig har han kuliga saker som vanligt. 

Höjdpunkten är självklart det senaste avsnittet av Morden i Midsomer vår favorit bland engelska deckarserier, fast vi gillar de flesta. Lynley, Frost, Morse, Lewis och inspelningar av Agatha Christie's många böcker. Engelska dramer ligger högt i kurs också. BBC har producerat massvis med bra filmer och serier.


      


Lite värdelöst vetande om Morden i Midsommer (för er som är intresserad):


Jag vet nu att Troy var Kommisarie Barnaby's hjälpreda i 29 avsnitt, sedan kom Scott, han var med från avsnitt 30 till 43. Sedan avsnitt 44, då PC Jones handplockades av Barnaby själv under en mordutredning och fick byta ut sin uniform mot kostym med slips, har Barnaby och Jones varit ett radarpar. Han fick jobbet först som DC, för att senare befordras till DS i avsnitt 50


      


Nu är det hög tid för lite mat i magen. Kanske nåt avsnitt med min favorit kommisarie på den Engelska landsbygden.  Ha en fin fredag!

   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

21 januari 2011 12:50

Fredagskvällen är så msig när man vet att man har hela helgen tillsammans! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 januari 2011 14:04

Här blir det oxå fredagsmys ikväll :)
Mina 2-benta ska visst äta kycklingklubbor o jag får alldeles säkert smaka ;-)
Trevlig helg !

http://kjellebus.blogspot.com

Julia

21 januari 2011 15:37

Kycklig är bland det bästa vi vet... MUMS!!!

 
Aamor

Aamor

21 januari 2011 17:43

Hoppas nu ni får en trevlig helg med mycket mys och annat gottigt!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

21 januari 2011 17:52

Här är vi också weekend-redo! ;) Underbart med lite fredagsmys. Hoppas Midsomer-filmen är riktigt bra. Matte ska nog kika på Criminal minds lite senare. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 januari 2011 20:16

Fick smaka på kycklingen o den var good :)
Har fått ett par ostgodisar med :)
Jo matte hon hjälpte mig att skaffa en sån klocka som ni har har , det glömde vi skriva innan ju !

http://kjellebus.blogspot.com

Julia

22 januari 2011 08:08

Bra gjort av matte! Vet du om att om du pekar på den svartvita kissen så jamar han ock pekar du på hans mage så spinner han!!! Drar du musen framför katten så försöker han att få fatt i den ;-)!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 januari 2011 09:52

Min matte hade en sån där svart misse som man kunde busa med på sin blogg innan. Men hon tog bort den av någon anledning ?!
Funderar på om jag skulle skaffa en fiskdamm till min blogg. Jag gillar ju att fiska ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Julia

22 januari 2011 12:42

Fisk é gott, har du fångat nån än???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards