Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Julia - 9 januari 2011 12:30


  


...vi sov ensamma igen, det var länge sen. Jag hade svårt att komma till ro igår kväll. Hade svårt att somna, men när jag väl somnade sov jag gott till ½6, gick en vända till badrummet, la mig igen och somnade om.

Vaknade  runt halv 9. Maken ringde strax före 9 och var förvånad över att jag lät så nyvaken. 


Solen skiner och snön är borta från träden nu. Annars syns det inte att den minskar direkt. Med tanke på att det är runt +6,4 grader, så måste ju snön minska även om det inte syns, annat än på träden och hustaken. Det droppar i alla fall.

Eftersom jag/vi mest ser på film och nyheter har jag inte sett att min absoluta favoritserie kommer igen med en viss kvällstidning varje söndag i 22 veckor.

  

De återstående 22 delarna, ända till slutet.


Jag såg reklamen om detta i TV4 för en stund sedan och ringde genast maken så han inte missar att köpa den.

De börjar sälja del 60 idag, vi har de 59 delarna som såldes tidigare. Vi gillar DCI Tom Barnaby och hans vapendragare, den senaste i raden är Jones. Morden i Midsomer blir inte samma med en annan Barnaby, tyvärr. Serien ska ju fortsättas att spelas in med en "kusin" till nuvarande kommisarien, när han går i pension efter 81 långfilmslånga avsnitt. Vi lär få se honom också om några år.


SVT sänder just nu de fyra sista delarna på söndagar kl 21:00. Det är del två av fyra som sänds idag. Jag tänker se dem om jag orkar, annars kan jag se den via SVT-play när jag vill senare.


Men nu har damerna börjat sin sista tävling i Tour de Ski. En lite annorlunda skidtävling med att de åker uppför slalombacken. 


  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards