Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Julia - 7 januari 2011 08:15


  


...termometern visar faktiskt +4,4 grader, men eftersom det är mörkt så kan jag inte se om det har tinat något på träden än. Förhoppningsvis har snön fallit av dem i alla fall. 

Visserligen har de spått att det skulle bli mildare i några dagar. Inte hjälper det de snömassor ni har på marken, men lite bör det sjunka ihop. Jaja vi får väl se.


Det är makens sista semesterdag den här gången. Han sover så gott, men jag har sällskap av Smulan som sitter bakom rullgardinen och Amanda som ligger i soffan. Jag tror inte att Smulan ser så mycket i mörkret, men definitivt mer än vad jag kan om jag nu skulle försöka. Jag väntar nog tills det dagas och kan kolla hur träden ser ut idag.


Jag tjatar nog rätt mycket om vädret, men jag är så trött på denna vita. Väderprognosen spår ju milda dagar kommande vecka med eventuellt plusgrader rätt högt upp i landet. Tyvärr spår de också nederbörd imorrn, jag hoppas ju på regn i Sthlm's trakten men förmodligen blir det snö igen   ...


Nog om vädret. Igår tittade vi igenom en hög med DVD-er som låg och "skräpade" i ett hörn. Vi hittade flera som vi inte har sett på länge. Bland andra hittade jag 9 avsnitt med Emma Åklagare med Marika Lagerkrantz, en klar favorit bland Svenka kvinnliga skådesspelare. En tv-serie som gick på 4-an runt 2005.

Dessutom en del andra kuliga filmer, Borta med vinden, Apollo 13,och en box från BBC, där en av filmerna är The Queen med Helen Mirren, ännu en mycket duktig skådesspelare.

Vi saknar definitivt inte underhållning  . Vi köper nån/några filmer i månaden. Nästan alltid till en billig peng. Det är sällan vi betalar fullt pris för de filmer vi köper oftast kostar de 3 för 99:- eller så. Vi går ju inte ut och på bio var jag senast och såg Dirty Dancing, så det var ett tag sen. Den kom väl 87-88 eller så.

Jag har ingen aning om vad en biobiljett kostar, men för priset av två biljetter får vi säkert 4-5 filmer. Jag tycker om att se om vissa klassiker och det är kul att ha många att välja i från. Dessutom väljer vi med omsorg när vi köper filmer och de filmer vi har tål att ses flera gånger. Att hyra film har vi inte gjort sen DVD-er dök upp.


Nej nu hör jag att maken rör på sig, det är lika bra att börja med frukosten.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards