Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Julia - 6 januari 2011 12:52



...här är det snöstorm, igen  . Matte gillar det inget vidare, inte vi heller. Bläää för snö, nu räcker det mer än väl. Det behövs definitivt ingen påfyllning alls.


Vi läste hos Stationskatterna att deras matte fyller år snart

vi har ett tårtförslag till henne, men den är nog knepigt för Findus, Isak och Rasmus att tassa ihop utan hjälp.

   Den skulle säkert passa, men med lite annorlunda utförande, eller?


Nu har killarna skidat färdigt, snart är det tjejernas tur. Matte å husse utövar sporten flitigt framför TVn   . Bra motion med skidåkning, är dock lite tveksam om just deras sätt är den bästa.


Nosbuffar   /Amanda-Bus & Smulan


Av Julia - 6 januari 2011 09:00


  


...här sitter jag i tystnaden. Jag trodde att maken ville se Junior VM-finalen, men inte då. Han sover gott och ska göra det så länge han vill. Jag har sällskap av Smulan, hon ligger i soffan som en fin pälskudde. Amanda ligger förmodligen i min säng.


Vi såg de två filmerna som vi hade planerat och skidtävlingarna. Synd att det inte gick bättre än det gjorde men jag är säker på att de gjorde allt de kunde. Det är ju nya tävlingar som väntar idag. Riktigt långa lopp. 15 km för damerna och 35 km (tror jag) för herrarna. Klart att vi ska titta på.


Vi såg faktiskt Gröna Hissen, teaterföreställningen från Fredriksdalsteatern. Det är ju i många år som sommarens föreställning sänds på trettondagsafton, det är snart lika mycket måste, som Kalle på julafton. Pjäsen var rolig, men visst var filmen med Sickan Carlson och Max Hansen ett strå vassare än gårdagens föreställning med Eva Rydberg och de andra.


Idag blir det en lika lag dag som tidigare under helgerna. Inga planerade måsten. Men först frukost. 


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards