Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under november 2010

Av Julia - 13 november 2010 09:15


  



...grått och regnigt  , termometern visar 5,4 grader. Fördelen med regnet är klart att snön försvinner. Visst finns en del kvar fortfarande, men jag kan se grönt i gräsmattan igen.

Vi har bestämt att inte besöka biblioteket denna gråa   lördag. Vi stannar hemma och myser hela dagen. Vi behöver ju inte handla något, vi gjorde det förra helgen. 


Överaskningen till Stationskatterna, som maken glömde förra veckan kan han posta imorrn. Det är lite småsaker, som tack för den fina burken vi fick. Vi hoppas att de gillar innehållet i påsen som kommer med posten till dem.


Jag sitter och tittar på Animal Planet, programmet handlar passande nog om olika kattraser. Idag visar de bland annat Manx, Cornish Rex och Sibiriska katter. Härliga busungar att se på. Till och med Smulan sitter och tittar på dem omväxlande från sin position på fönsterbrädan. Pippisarna tar nog mest av hennes uppmärksamhet. 


Husse och Amanda ligger och sover gott, lika bra att de får sova ut ordentligt. 

Eftersom jag måste ha lite att äta till mina piller, tjuvstartar jag oftast med frukosten på helgerna. Så här sitter jag tyst som en mus och har TVn på lite tyst, för att inte störa.


   /Julia

Av Julia - 12 november 2010 18:18

Se vad husse kom med idag

   Allt detta har vi fått av Stationskatterna

Findus, Isak, Rasmus och deras snälla matte!


En fin plåtburk till "godis-maten", som matte stoppar i vår aktivitetsboll, en ask Dentisar och ett fint kort på Rasmus (?).


Mjauis å tack  /Smulan & Amanda

Av Julia - 12 november 2010 13:00


  


Vi får ju matgäster varje dag de här kom imorse

   Våra vanliga småfåglar fick idag sällskap av

   Hacke!

Sedan dök den här krabaten upp

   Hon var ensam.


Dagens väder:   blåsigt och regn blandat snö.

Matte kan fortfarande inte kattentera bloggarna på Wordpress  ! Ledsen kamrater, men hon läser dem! 


Mjauis     /Amanda-Bus

Av Julia - 12 november 2010 08:14


  


...det är milt. Termometern visar 6,0 grader  . Jag vaknade inatt av regnet som smattrade mot taket, annars har jag sovit gott. 


Fredag, den bästa dagen i hela veckan. Maken kommer i eftermiddag. Vi har inga måsten i helgen, jag funderar fortfarande om vi ska åka till biblioteket en sväng imorrn, men jag har inte bestämt mig än. Får fundera lite till.


Annars händer väl inte så mycket, vi ska bara ta det lugnt. Vi har 2 Wallander filmer kvar att se, Pyramiden och Brandvägg, bland några andra filmer vi inte har sett än. 

Vi får se vad vi hittar på, om vi åker till biblioteket går ju en del av lördagen rätt fort.

Idag kommer jag städa lite, sopa och damma det jag når. Spela mina spel på fejjan och kanske se på TV4fakta på förmiddagen. En av mina favoritkanaler absolut, andra som jag gärna tittar på är AnimalPlanet och National Geographic.


Dags för frukost. Théet är klart strax och 2 brödskivor väntar på att stoppas i brödrosten.


   /Julia

Av Julia - 11 november 2010 12:30


  


...matte é arg   ! Vi har inte kunnat kattentera bland andra Sippos blogg sedan den 7/11. Matte skriver och skriver, sedan när hon sänder kattentaret så försvinner det ut i cyberrymnden hela tiden. Det fungerar bara inte. Är det någon som har nåt tips? Att byta webbläsare fungerar inte heller   , för det har hon också provat.

Vi vill så gärna att våra vänner ska veta att även om vi inte kan skriva nåt i deras bloggar, så läser vi dem   varje dag.


   /Amanda-Bus

Av Julia - 11 november 2010 07:53


  


...det är molnigt, men milt. Termometern visar +3,6 grader. Snön som kom har sjunkit ihop en del och smält ifrån träden. Förhoppningsvis försvinner resten också.


Jag har sovit ovanligt dåligt. Hade svårt att somna. Vaknade ofta av konstiga drömmar. Så jag är rätt så trött, men gick upp ändå vid halv åtta. Jag får försöka att vila lite mitt på dagen. Jag ska äta lite och se om jag blir piggare, ett tag i alla fall. Annars får jag sova en stund.

Jag är slarvig med att vila mitt på dagen. Jag vill absolut sova på nätterna, det är därför jag inte gör som jag borde. Kanske är det dags att tänka om.


   /Julia

Av Julia - 10 november 2010 11:42


  


...vi ha ofta rådjur på tomten så här års, men aldrig tidigare har vi sett dem mitt på dagen. Idag kom de tillbaka eller mer troligt några nya som hälsade på.


Nu var matte snabb (nå ja, så snabb hon nu kan bli) med att ta fram kameran

   Titta, dom är tre!!!

   Kuliga krabater, skönt att Bambi är mindre än Hälge, som besökte oss för inte så länge sen.


Vi satt länge och tittade på dem, ända tills de gick sakta bort mot skogen. Hoppas att de kommer tillbaka en annan gång och hälsar på oss.

Det är inte klokt så mycket vi får se här. Pippisar i mängder, Bambi Familjen och Hälge. Nån skällis ibland och en och annan kisse.


Nu när de har försvunnit kan man återgå till sin välbehövliga vila, den här gången i soffan. Matte sitter ju vid sin dator som vanligt och vi vill ha henne nära.



Mjauis  / Amanda & Smulan  

Av Julia - 10 november 2010 08:41


  


...snön har sjunkit ihop lite under natten, de har varit plusgrader. Nu visar termometern +4,2 grader.

Trevliga gäster dök upp nyss utanför gavelfönstret

   Mamma med kid, fast mamma syns lite dåligt, men baken kom med.

   De letar efter mat under snön

   De hittade säkert ett eller annat äpple att mumsa på.


Vädret har stillnat, det blåser inte idag och det är varmt. Förhoppningsvis försvinner snön under veckan. Vi får se hur det blir, men en sak vet jag, jag vill se min gröna gräsmatta lite till. November och halva december i alla fall. Ja, ja... vädret rår vi inte över, men som den förra vill jag definitivt inte ha en vinter till.


Nu är det min tur att få i mig lite mat, Thé och ett par rostade mackor med ost och lemoncurd är jag sugen på idag.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards