Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Godmorgon, fortfarande halv storm....

Av Julia - 7 oktober 2010 07:57


  


...det har blåst som 17 inatt. Huset knakar i vindbyarna och jag vaknade flera gånger av att det riktigt ven runt vår lilla stuga. 

Jag är inte rädd, men lite läskigt var det allt. Smulan och Amanda låg stilla i sängen hela natten, vilket är ovanligt. De brukar ge sig iväg till andra ställen framåt natten, men inte inatt. 

När jag besökte badrummet vid 3-tiden följde de med och satt och väntade tills jag la mig igen, snabbt upp till mig i sängen och vi somnade om. När jag vaknade vid ½8 låg de i sängen och sov i sin vanliga "hög". De är så söta, när de sover omslingrade tillsammans. Det gör dom oftast. I sängen, i soffan och i sin igloo. Trångt, varmt och mysigt!


Just nu sitter de bakom datorn i fönstret och tittar på alla flygande löv som virvlar omkring utanför. En och annan pippi flyger förbi också.  

Rådjuren hade nog kalas i gryningen på all fallfrukt under äppelträden. Jag har sett flera halvätna äpplen.

Maken får göra en insatts i helgen och plocka upp de liggande frukten och köra upp dem i skogen. Där alla djur som gillar äpplen riktigt får frossa i frukten. Vi lägger dem på en speciell plats och där ligger säkert grannarnas fallfrukt av sommaräpplen redan. Där kan de äta och vi slipper dem i trädgården.


Lite synd är det att äpplen blåser ner innan de är riktigt mogna. Han får plocka dem som verkar klara, så vi kan göra äppelkaka av dem.

Vi har ju vinteräpplen och de mognar senare än andra. 

Det är en rikt äpple år, vi har sett att många har fått massor med frukt. Fast grannarna här har sommaräpplen, tidiga sorter, inte som vi.


Ja, ja... jag kan ju inget göra åt saken. Det är ju torsdag, maken får ta tag i saken i helgen.

Nu är det frukost som gäller, jag har tagit mina mediciner och mätt blodsockret (5,1). Théet är strax klart och nu ska jag stoppa två skivor fullkornsbröd i rosten.


   /Julia

 
 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

7 oktober 2010 18:52

Spännande att kunna sitta och kika på virvlande löv och flaxande fjäderkotletter i fönstret. Vi bor så högt upp, att det inte alltid syns så bra. Men det låter som riktig underhållning. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

7 oktober 2010 19:35

Det är lite läskigt när det blåser så mycket det håller jag med om. Det ska ha blåst mycket hos oss också i natt men varken matte eller jag märkte nått.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards