Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Julia - 15 augusti 2010 08:26


  


...mulet, blåsigt och varmt, termometern visar dryga 20 grader redan. Igår hade vi 30,4 grader i skuggan på eftermiddan.


Idag ska vi hitta på lite bus på eftermiddagen. En av mina skånska vänner ska åka på Ålandskryssning. 

Vi ska åka till båtterminalen och träffa henne innan de stiger ombord.  Hon är också rullstolsbunden och jag har konspirerat lite med hennes assistent, som vet att vi kommer. Färdtjänsten är beställd till 15:00 och vi är väl vid terminalen vid 4-tiden. Då får vi prata med varandra nån timme innan hon går ombord.


De åker buss ifrån Ängelholm, de åkte 05:00 redan, så de är på väg.

Min vän har inte en aning om att vi äntligen kommer att träffas. Vi har haft daglig kontakt i 2 år, pratat i telefon, msn och på fejjan. Vi "träffade" på varandra på VildaWebben, där jag har varit medlem sen 2002. jag har många vänner där och flera av dem finns även på fejjen.


Det är jättespännande att få träffa henne. När jag fick reda på att hon skulle upp till Sthlm och kryssa under ett dygn lagom under makens semester tänkte vi först att vi också skulle med, men gruppen hon åker med har bokat båda handikapphytterna som finns på båten. Så det gick i stöpet.

Men till terminalen ska vi! Spännande värre. Hoppas att hon blir glad när vi äntligen får träffas.

Hon älskar gosedjur, så när jag var i stan passade jag på att köpa ett till henne. En liten hund som säljs till förmån för SOS Barnbyar. Halva beloppet går oavkortad till dem. Jag kombinerade nytta med nöje! Hoppas att hon gillar Vovven. Bild kommer senare liksom rapport om hur vårt möte avlöpte.


Nu blir det frukost och mediciner.


  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards