Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under juli 2010

Av Julia - 2 juli 2010 21:25


  


...en snabbis bara. Det var lika lite folk i affären idag som senast, jag tror att vi ska fortsätta att handla på fredagar. Då kan maken sova så länge han vill på lördagsmorgonen   och jag slipper väcka honom. Vi fick allt vi behövde och lite till (som vanligt).


Posten maken kom med var trevligt att få. Jag har fått det nya modemet till datorn, liten behändig sak, ser ut som ett USB-minne. Inga "snören", klart mindre än den gamla. Förhoppningsvis blir jag inte utslängd från nätet lika ofta som förr. Jag lär få se med tiden.


Han kom ihåg att ta med sig en del av kattbilderna jag bad om. De ska skannas in, så ni också får se lite av vår mycket blygsamma katuppfödning.


Nu ska vi titta vidare på Kommisarie Morse. Jag återkommer med mer i morron.


   /Julia

Av Julia - 1 juli 2010 13:36


  


...vädret är klart behagligare än igår. Termometern visar 20 behagliga grader. Det blåser lite också och det är mulet. Även Amanda och Smulan njuter av svalkan. De springer ut och in omväxlande till verandan och rastgården. 


Jag mår mycket bättre också i dag. Härligt. 

Jag har inga måsten, men har beställt färdtjänste till på fredag kväll. Senast vi var och handlade så pass sent, vid ½7-tiden, har de flesta handlat färdigt, så vi provar igen. Vi behöver fylla på med lite mat till mig att äta under de kommande veckorna och lite till helgen. 

Nåt att grilla kanske till lördagen, beror på vad vi hittar. Frukt och grönsaker behöver vi också. Jag äter ganska mycket frukt och grönt när jag är ensam. Passar på att njuta av det jag tycker om och som maken gärna skippar. Typ blom- och vitkål, morötter och sånt. Visst får han slippa, bara jag får äta grönt. Jag äter mycket frukt också året runt. På hösten vår fruktskörd och annars köpt frukt. Den här veckan behöver inte maken släpa på nån mat.


   /Julia

Av Julia - 1 juli 2010 08:02


  


...juli månad inleds med en lite svalare morgon. Termometern visar 16,9 grader, det är molnigt och det blåser lite.

Skönt efter de heta dagarna som har varit, men jag vet att mer hetta kommer till helgen.

Bäst att njuta medan svalkan varar. Förhoppningsvis kommer några regnstänk också, jaja, jag lär få se.


Jag är klar med en del av min morgonrutin. Att kolla blodsockret (5,6) sätta på théet och första halvan av min dagliga träning. Nu ska jag stoppa 2 skivor lantbröd i rosten och sedan äta min frukost.


Det är förfärligt mycket rutiner i mitt liv sedan jag blev sjuk, men det är skönt. Jag brukar inte glömma något och det är tryggt med vissa rutiner.

Träningen till exempel, jag märker genast om jag har fuskat eller tagit i för mycket. Jag tror att alla mår bra av att röra på sig lite, jag gör det definitivt.

Visst vore det skönt att strunta i den nån gång, men der är inte värt att göra det. Jag mår sämre dagen efter en fusk-dag.

För mig gäller det att behålla den rörelseförmågan jag har tränat upp och om jag har tur kommer jag att kunna öva upp den mer och mer.


Nu thé och rostad bröd och sedan gångträning.

   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards