Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Julia - 26 juli 2010 08:15


  


...nedräkningen har börjat, det är makens sista arbetsvecka. Oj så vi ser fram emot att denna vecka går snabbt.


Vi har sovit gott, svalkan gör en stor skillnad. Just nu visar termometern 17,7 grader, varmare än på flera dagar, men det är molnigt och det blåser lite. Dagens prognos är växlande molnighet och runt 20-22 grader, perfekt för min del.


Dagens agenda är tom, det vill säga jag har inga måsten utöver träningen. Så jag kommer att ägna dagen åt böcker, bloggar, spel och lite TV.


Det blev mycket golf igår. Scandinavien Masters på TV. Amanda tänkte hjälpa till, men ledsnade när hon inte fick tag i vare sig gubbarna eller deras bollar. Hon fick en egen golfboll att leka med, kul en liten stund, men mjuka bollar som hon kan "bolla" med är roligare. Jag plockade fram några så hon hade skojsigt med en lång stund.

Smulan är lagom intresserad av leksaker. Hon är för lat och för värdig för att löjla sig. Det är väl åldern också, hon blir 11 nästa gång, men ibland fnattar hon till sig också och då är det "hela havet stormar" elle "inte nudda golvet" och fullt ös på dem. Jag kan bara sitta och skratta åt dem. Det syns hur kul dom har.

Sen är det sovdags, oftast leker vi framåt kvällen en stund innan läggdags, dom är duktiga på att sova på natten.

De går upp med mig på morgonen, äter, tvättar sig, tar en runda ut i rastgården eller verandan om den dörren är öppen men sen sover dom. Katter sover ju ca 16 timmar om dagen och ägnar sig åt pälsvård i ca 3 så det blir inte många timmar över  .


Nu är mitt thé klar, dags att fixa ett par mackor och få i sig lite frukost.


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards