Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Julia - 18 juli 2010 07:45


 


...sitter som vanligt i det tysta huset och lyssnar på fåglarnas morgondrill. Alla sover, fast grannens hund Molly var nyss utanför och vallade en sömnig matte på morgonpromenad. Molly är en söt, lite skällig svart cockerspanieltik.

Jag ser dom nästan varje morgon, det är alltid matte som håller i kopplet, hennes husse sover väl också så här dags.


Jag var övertygad vid 8-tiden att vi skulle få oväder igår när det blåste upp ordentligt och himlen mörknade, men inte. Det kom inte en droppe. 

Det blåser lite nu och är  molnigt, men solen bryter igenom lite då och då. Varmt är det också, termometern visar 22,4 grader men det är behagligt. Luften är inte så kvav som igår.

Vi får se hur vädret blir under dagen, förhoppningsvis kommer det lite regn.


Vi ska inte göra nåt speciellt. Bara njuta av dagen, går säkert ut på en promenad, Vårt vanliga runda genom byn, prata lite med grannar som bor lite längre bort.


Jag berättade om dramatiken tidigare den gångna veckan. Igår fick vi veta att en kvinna blev stungen av getingar när hon kom åt ett getingbo uppe på "vinden". Ett litet utrymme som finns på alla stugor och hon blev jättedålig. Hon fick behandling på plats av läkare och sjukvårdspersonal är hellt återställd. Skönt. Men läkaren grälade lite på henne, eftersom hon är så allergisk borde hon ha haft de läkemedel som hon har fått utskrivet tidigare alltid med sig, dem hade hon glömt i stan. 

Jag har också akut medicin (antihistamin) om jag skulle bli stungen. En allergichock kan vara livshotande och det är bråttom med behandling, med akut medicin har man lite mer tid att komma under behandling.

Kvinnan hade fått både antihistamin och adrenalin i sitt "akutpaket" om nåt skulle hända, men som sagt... de var kvar hemma. Hon lär inte glömma dem en gång till.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards