Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Julia - 4 juli 2010 08:00


  

...ännu en morgon med dryga 20 grader, termometern visar 21,7 redan och klockan är knappt 8 än.

Jag längtar efter regn. Maken var ute och vattnade igår kväll i nästan en timme. Vi har inte mycket odlingar alls, bara jordgubbar, hallon, vinbär och lite annat.


Det var så torrt att jorden dammar. För att inte tala om grusgångarna.

Det är egentligen bilförbud inne på området, men ibland måste folk köra närmare sina hus. När de har handla mycket, med byggmaterial och annat sort, mycket och skrymmande. Det märks att många har semester och flera fixar med sina hus och tomter.


Vår närmaste grannar sliter med sin trädgård sen de köpte huset. Deras tomt har genomgått en enorm förvandling. Jag tror knappt att de har nån plätt utan att det växer nåt där. Ja, ja, de får göra som de vill, men jag skulle inte vilja ha det så. Speciellt inte nu. Även om vi skulle bli inbjudna till dem kommer jag inte fram med rullstolen på de smala gångarna de har.

De gånger vi har fikat, har vi alltid suttit hos oss. Inte för att det gör nåt, vi umgås inte så mycket.


Nu ska jag "put the kettle on" som engelsmännen säger och fixa frukost. 


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards