Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Julia - 3 juli 2010 19:05


  


...min gamla dator har fått fnatt tror jag   . Jag försökte att koppla in det nya modemet och det gick bra till en början... Jag uppdaterade allt som måste uppdateras, den har ju inte varit använd på nästan en månad. Så självklart behövdes skyddsprogrammet hämta en del ny information.


Sedan kom turen till skrivaren. Då var jag tvungen att avsluta internet för usb ingångarna sitter för tätt så nåt måste bort. Instalationen gick bra, jag skrev ut några dokument. Sen när jag skulle koppla in internet igen, då fick den spader...

Den ville installera om drivrutinerna, men lyckades inte. Jag provade med den gamla, men det gick inte heller.

Efter ett par timmars svärande gav jag faktiskt upp. Stoppade ner den i väskan och kondolerade eländet, drog igen blixtlåset och jag tänker glömma bort den, i några dagar i alla fall. 


Nu ska vi stoppa i en dvd och titta på nåt kul. Det behöver vi båda. För när jag satt och svor över datorn, var maken ute och fixade lite till med min ramp, fick till staketet på ena sidan jätte fint! Bilder kommer. Ha en trevlig kväll!

Det tänker vi ha i sällskap med dessa engelska gentlemän!

 

Inspektör Jones och Kommisarie Barnaby.

Av Julia - 3 juli 2010 07:37


  


...idag vaknade jag av sviterna av vår utflykt. Jag har ont, är stel, inget roligt alls! Jag kan inte riktigt göra mina morgon övningar men maken sovande bredvid. Han behöver så väl få sova ut och jag vill absolut inte väcka honom. Jag har försökt att göra övningara sittande, men det är inte riktigt samma sak. Jag får göra dem när han har gått upp.


Ett fynd gjordes igår i alla fall i affären, de sålde kycklingslever jätte billigt. 10:- för ett paket med 450gr.

Vi är mycket förtjusta i lever, både kalv och kyckling, så raskt åkte 2 förpackningar ner i kundvagnen. Vi frös ett av dem och den andra skall bli vår middag. Jag ska göra en gryta på dem med lök och apelsin... Smaskens.


Idag har vi inga måsten, vädret lär bli mycket varmt sa vädergubben igår, bortåt 27-30 grader. Jag tror honom för termometern visar redan 21,2 grader... PUST...

När det är så varmt håller jag mig inne, det är svalare. Jag ska nog skanna in en del av kattbilderna maken hade med sig. Kanske ta en sväng om det fläktar som det gör nu. Ett rejält åskväder längtar jag efter, så det blir bättre luft, inte kvavt som nu.


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards