Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Julia - 6 juni 2010 15:11


  


...vi var ute i strort sett hela förmiddagen, vädret är underbart. Nån grad svalare än igår, men det är vindstilla.

Maken har åkt, han ville se tennismatchen hemma och det tycker jag att han skulle göra. Han har jobbat ganska mycket, som han alltid gör på helgerna. Det är så mycket jag trots allt behöver hjälp med. 

Jag klarar varagen bra, men behöver hjälp med dammsugning och byte av sängkläder. Tvätten tar han med sig och fixar och tar med sig rent ut igen.

Han är så duktig, som orkar och vill. Jag kan känna mig lite nere ibland, men han får mig alltid på gott humör med några kloka ord.


Jag känner dagligen hur mycket vi älskar varandra. Jag vet att evig kärlek är ovanlig idag, när det är så enkelt att gå åt var sitt håll. Kärlek behöver näring! Det är inget som bara är, man måste jobba för att den ska bestå och leva.


Det är inte svårt, när man vet att mannen i ens liv är den rätta.

Jag visste, kände det i samma stund jag såg honom för första gången, då för drygt 30 år sedan att vi skulle bli gamla tillsammans.

Det känns nästan larvigt att medge att vi fortfarande är galna i varandra, men det är himmelskt att vara galen av kärlek efter så många år! 


Vänner! Var rädd om kärleken, ge den näring så du få behålla den livet ut!!!


    /Julia

Av Julia - 6 juni 2010 07:57


  


...till en lite mulen Nationaldag. Termometern visar 13,7 grader, men det är vindstilla.


Maken spikade lite och grävde en del, så min ramp är på G. Vi var ute mycket igår i det sköna vädret. Härligt.


Dagens agenda är tom, bortsett från lite sport på TV. Tennisfinalen kommer att vara på i bakgrunden och jag gör som jag brukar. Tittar lite och gör annat samtidigt.

En gullig film som jag kan rekomendera för kvällen är

   

En romantisk komedi som utspelar sig i kockmiljö den visas 21:00 på 3an.

Vi har sett den och har DVDn. Den är klart sevärd om man tycker om matlagning med speciella kryddor  .

Jag tittar gärna på matlagning och tävlingar i det.

Det finns en del att se och jag passar på nu när utbudet på kanaler blivit större för mig hät ute i bushen.


Ha en härlig söndag!


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards