Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Julia - 5 juni 2010 08:07


  


...strålande sol, termometern visar 12,1 grader och det fläktar lite. Det ser lovande ut för de 20.000 som ska springa Maraton. Förhoppningsvis blir det inte lika varmt som de senaste åren. Det kan inte vara lätt att springa när det är för varmt.


Vi ska inte göra många knop, men ska ut på en promenad i det fina vädret. Vi ska även se starten på maran.


  


Maken ska kanske snickra lite. Dagens höjdpunkt blir en cheesecake till efterrätt som vi ska hjälpas åt med. Den är underbart god, men är lite pillrigt att få till. 

Till middag tänkte jag att vi skulle göra nåt riktigt enkelt. "Pigs in blankets" goda korvar inbakade i en deg enligt Nigella Lawson's recept (finns på recept.nu).

Korv med bröd i ett. Jag brukar krydda korven med den godaste senapen (stark rätt så söt från Västervik, vår favorit) innan de täcks av degen och åker in i ugnen. Mums.


Nu är det frukost, thé och rostad bröd för oss båda.


  

/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards