Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Julia - 17 april 2010 16:05


  



Himmel, vilken dag....


Som jag tidigare berättat,har vår TV gått sönder. Dessutom min gamla laptop som sa upp ”bekantskapen” med cd/DVD skivor. 2 trasiga apparater som skulle tillbaka till inköpsstället och lagas.


Jag beställde färdtjänst till 09:30. Föraren ringde en hel timme tidigare och bad om vägbeskrivning. Gissa om jag blev stressad. Affären vi skulle till öppnade först kl 10, så varför behöva åka så tidigt. Men det löste sig, Klockan blev ½10 när han dök upp.

En kort stund att vänta utanför affären och de öppnade. Vi gick raka vägen till reklamationsdisken.


Datorn:


De tog emot den och innan den skickas iväg på lagning laddas alla (72) mina ljudböcker och 1000-tals bilder + allt annat på en extern hårddisk (den köpte vi på stående fot). Visserligen kostar den servicen en slant, men det är det värt! De skickar sms när den är klar för att hämtas.


Tvn:


Den togs emot av en annan kille som försvann ett par minuter. När han återkommer får vi veta att de inte alls tänker laga den, utan vi får pengarna tillbaka för att köpa en ny!!! OM vi inte ville köpa en idag, skulle vi få ett tillgodohavande på beloppet.


Visst köpte vi en ny, mellanskillnaden i priset var 450:- som vi klart betalade. Den gamla var på 19 tum, den nya är på 32 tum. Jisses vilken skillnad.

När installationen var klar var första programmet vi så var Så ska det låta. Det kändes som om vi satt i knät på Sättman och artisterna!


En eloge till El Giganten i Arninge. För vem har hört talas om att få en helt ny TV mot en inlämnad trasig som är drygt 1½ år gammal? Inte vi i alla fall.

 

    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards